Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Stres. Da sau ba?
Pus la dispozitie de Centrul de Dezvoltare Manageriala (CDM), 2016-03-30
Acest material aduce in atentia noastra o problema care afecteaza angajatii companiilor, cu efecte la nivel individual, dar si asupra profitului. Datele prezentate mai jos au ca scop incurajarea noastra a tuturor sa actionam pentru reducerea stresului personal, incercand sa detectam stresorii proprii, sa gasim solutii practice, instrumente proprii de gestionare pentru reducerea nivelului de stres.

In zilele noastre, cuvantul „stres” a intrat in vocabularul nostru uzual. Cu toate ca noi toti putem relationa cu cei care se plang de stres, fiind ceva ce resimtim zilnic, si multi dintre noi sunt ingrijorati de prezenta acestuia in viata noastra, majoritatea dintre noi nu avem abilitatile necesare pentru a recunoaste sau a diminua efectele negative ale stresului.

Societatea de Management al Stresului din Marea Britanie defineste stresul ca fiind o situatie in care cerintele de la o persoana depasesc resursele sau capacitatea de a gestiona situatia ale acelei persoane.

Cum poti observa daca in organizatia ta stresul a depasit nivelul optim?
Nu este mereu usor sa depistezi semnele stresului. Totusi, din punct de vedere al unei companii, semnele la care este bine sa fii atent includ:
  • Absenteism ridicat sau cresterea numarului de zile de concediu medical
  • Motivare scazuta printre angajati
  • Plangeri numeroase din partea clientilor
  • Cultura organizationala care include lucrul peste program
  • Angajatii nu-si iau intregul concediu
  • Mediu de lucru „incruntat”
  • Productivitate si eficienta scazute
  • Scaderea profitului
  • Fluctuatie de personal ridicata
Rezultatele unui studiu
Stresul la locul de munca este o problema importanta la nivelul pietei muncii, care duce la scaderea profiturilor companiei, reduce eficienta angajatilor si ii determina pe acestia sa-si dea demisia.

Agentia Britanica pentru Sanatate si Siguranta la Locul de Munca a efectuat un studiu care releva cateva fapte de luat in seama. Printre ele, urmatoarele merita mentionate:
  • Stresul afecteaza unul din cinci angajati, la toate nivelurile
  • Este cel mai important factor al imbolnavirilor in Marea Britanie
  • Peste 105 milioane de zile de munca sunt pierdute anual in Marea Britanie, costurile asociate depasind £ 1,24 miliarde
  • 11% din absentele de la locul de munca se datoreaza stresului
  • 52% dintre cei chestionati afirma ca nivelul de stres este in crestere
  • 60% dintre cei intervievati sustin ca stresul dauneaza retentiei angajatilor
  • 83% spun ca stresul duce la scaderea productivitatii
Studiul se bazeaza pe raspunsurile a aproape 700 de manageri din domeniul resurselor umane si a peste 2000 de angajati.

Presiunea de la locul de munca nu este un lucru rau. De fapt, multi angajati sunt stimulati de ea. Totusi, cand presiunea depaseste abilitatea persoanei de a face fata sarcinilor, atunci incep problemele.

Deci, putem gestiona problema stresului fie prin reducerea presiunii asupra persoanelor, fie prin cresterea resurselor pe care acestia le au la dispozitie, fie printr-o combinatie a celor doua abordari.

Stresorii uzuali din viata de zi cu zi
Problemele sunt parte din viata noastra. Daca nu ai probleme, daca nu te confrunti cu situatii dificile, inseamna ca nu traiesti…. Totusi, sunt perioade in care dificultatile financiare, disputele sau provocarile devin greu de suportat, determinand cresterea accentuata a nivelului de stres. Cativa dintre factorii de stres pe care ii intalnim zilnic, sunt:

Nu avem destul timp
Cand alergi toata ziua sa respecti termene sau sa-ti indeplinesti sarcini de diferite tipuri (inclusiv sa faci pe taximetristul cu copiii), la finalul zilei te poti simti epuizat. Ai nevoie de o prioritizare a lucrurilor pe care e necesar sa le faci mai intai.

Practicam obiceiuri nesanatoase
Mancand fast-food, fumatul, bautul de alcool in exces, sunt toti factori care pot contribui la stresul fizic. Motivul este ca toate cele enumerate mai devreme te impiedica sa gestionezi dificultatile.

Ne asumam mai multe decat putem duce
A vrea sa-i impresionezi pe altii este normal, mai ales in arena corporatista. A „infuleca mai mult decat poti mesteca” te duce la esec. Prin urmare, fii sincer cu tine insuti si asuma-ti doar sarcinile pe care esti sigur ca le poti face bine.

Avem asteptari prea mari
A avea asteptari nerealist de mari este calea sigura spre dezamagire. Prin urmare, cand lucrurile nu decurg asa cum iti doresti, te superi si devii stresat.

Ne privam de relaxare
Suprasolicitarea poate fi determinata de faptul ca nu-ti poti lua o pauza de la agenda zilnica incarcata. Daca situatia continua o perioada mai lunga, poate avea efecte asupra sanatatii tale.

Sintetizand, pentru a fi mai productivi si a creste profitul companiilor noastre, este nevoie sa aplicam instrumente practice referitoare la setarea prioritatilor, gestionarea timpului, rezolvarea de probleme, implementarea schimbarilor, gestionarea conflictului si mindfulness – pentru a mentiona doar cateva arii care conduc la un nivel de stres ridicat.

Vezi toate articolele scrise de Centrul de Dezvoltare Manageriala

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate