Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Speakings, 2021-05-24
HR-ii tin diverse prezentari. Dar cate dintre ele atrag atentia din introducere? Daca vrei ca publicul sa fie ochi si urechi, de la primele cuvinte, e nevoie sa deschizi in forta. Afla cum sa incepi o prezentare care sa treaca "testul sprancenelor".
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-05-24
Companii precum Google, Apple, Netflix sau Amazon au recurs in ultimii ani la recrutarea colaborativa. Acesta este un proces care aduce alaturi reprezentanti ai mai multor departamente ale business-ului, cu scopul de a imbunatati procesul de recrutare si de a asigura angajarea doar a candidatilor care corespund cerintelor si valorilor organizatiei.
Pus la dispozitie de The MIND, 2021-05-26
Cand Freud a fost intrebat "La ce se pricep oamenii cel mai bine?" a raspuns: "La iubire si la munca". Totusi, adeseori munca este perceputa ca o obligatie neplacuta. Ne plac vacantele si ni se pare normal sa ne bucuram de ziua de vineri, nu de cea de luni. Nu este usor pentru profesionistii din HR sa-i apropie pe oamenii din organizatie, insa atunci cand reusesc sa faca asta, implicarea si angajamentul ia amploare.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-05-24
Munca unui om de Resurse Umane nu se limiteaza la interviuri de angajare, evaluarile angajatilor si adeverintele de concediu. Intocmirea statelor de plata si managementul personalului sunt, probabil, activitatile cu cel mai mare consum din timpul unui expert in Resurse Umane. De aceea, pontajul automat al salariatilor este salvator, pentru ca economiseste ore pretioase pe care un om de HR le poate dedica altor activitati.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
In ultimul an ai trecut probabil la digitalizarea multor servicii in relatiile cu angajatii astfel incat sa nu mai fie nevoie ca acestia sa vina la sediul companiei sa semneze acte importante. Acum semnatura electronica a fost reglementata in domeniul relatiilor de munca prin Ordonanta de urgenta nr. 36/2021. Ioana Dobre, Consultancy Manager la compania de consultanta in resurse umane BIA HR iti spune ce completari si modificari aduce prezenta ordonanta in Codul Muncii.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
Legislatia muncii este modificata frecvent pentru a tine pasul cu realitatile din companii, pentru a reglementa relatiile de munca, precum si pentru a stimula reluarea activitatii profesionale la nivelul pre-pandemie. In plus, sanctiunile pentru nerespectarea noilor prevederi cresc, la fel si controalele din partea autoritatilor. Dar cum poti fi la zi cu modificarile din legislatia muncii si cum ar trebui sa actualizezi Regulamentul Intern astfel incat sa ramai in relatii legale corecte cu ai tai colegi?
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
Peste 40% dintre respondentii Work Trend Index, un sondaj global realizat de Microsoft, au declarat ca se gandesc sa-si paraseasca angajatorul anul acesta. Dar de ce planuiesc sa plece din companie? Pandemia i-a ajutat sa inteleaga lucrurile pe care le apreciaza cel mai mult si nu vor sa mai faca compromisuri. Afla pe larg din articol ce se afla in spatele cifrelor, care sunt asteptarile si motivatiile oamenilor din echipa ta in 2021.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-05-27
Continuam aceasta serie, despre care puteti afla mai multe pe pagina noastra de Facebook, cu povestea onesta din spatele rolului Rodicai Sfetu, Director de Resurse Umane, Generali Romania. Veti vedea un om care ne spune ceva foarte frumos: "Ne vom intoarce alte persoane la birou si va trebui sa reconstruim relatiile dintre noi". 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-05-27
Care este mecanismul la care echipa voastra reactioneaza? Cunoscandu-i pe colegi, este posibil sa stiti deja, iar daca nu stiti, puteti experimenta mai multe mecanisme pana cand il vei gasi pe cel potrivit pentru voi. Cu ajutorul acestui instrument veti afla mai multe despre cele 4 mecanisme.
Pus la dispozitie de Creasoft, 2021-05-31
In ultimul an s-a schimbat modul de lucru al salariatilor. Multe companii au fost obligate sa renunte, in totalitate sau partial, la spatiile de birouri. In prezent, pandemia pare a fi pe final si viata incepe sa revina la o forma apropiata de ceea ce a fost pana in 2020. Companiile au vazut si care sunt avantajele, care sunt economiile de costuri daca angajatii lucreaza din alte parti, nu de la biroul cu care erau invatati. Semnalele sunt ca, in urmatorii ani, va exista un mix intre munca de la birou si telemunca.
Pus la dispozitie de Oraroo, 2021-05-31
Odata cu inregistrarea de noi clienti, cat si cresterea adoptiei si utilizarii platformei Oraroo de catre clientii existenti, echipa Oraroo a identificat si alte nevoi de digitalizare si automatizare procese pe care le-a adresat prin extinderea functionalitatilor.
Pus la dispozitie de HR Sincron, 2021-05-31
Un software HR, oricat de performant ar fi, are nevoie, pentru a functiona optim la client, de o analiza de business solida, dedicata, si de o implementare in care partenerii sa colaboreze. Echipa Sincron HR analizeaza importanta implicarii clientului in procesul de implementare a unui soft HR. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
Nu mai este demult un secret ca pentru angajati nu conteaza doar un pachet financiar atractiv, ci si cultura si mediul de lucru pe care le gasesc in cadrul companiei. Insa mentinerea acestei culturi poate reprezenta o adevarata provocare cand angajatii lucreaza de acasa. Asadar ce putem face pentru a mentine coeziunea echipei cand lucram distantati?
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
La inceputul lunii mai a aparut o noua masura legislativa, Ordonanta de Urgenta nr. 36/2021 care reglementeaza cadrul legal de utilizare a semnaturii electronice a documentelor de munca, de acum inainte. Am detaliat toate informatiile legate de acest subiect in acest articol.
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
Exit interview-urile iti pot oferi insight-uri cu adevarat valoroase despre sanatatea organizationala. Dar cum ii convingi pe fostii angajati sa le completeze? Cu ajutorul tool-urilor digitale, precum MyStaff Exit Interview. 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2021-05-31
Dezastru dentar – aceasta este expresia care sumarizeaza consecintele unui an de izolare datorita pandemiei Covid-19 asupra sanatatii orale a oamenilor, prin cresterea numarului de carii dentare si avansarea bolilor gingivale, conform FDI World Dental Federation.
Pus la dispozitie de Wizrom, 2021-05-31
Chiar daca evolutia pandemiei deja incetineste, telemunca sau sistemul de lucru hibrid raman o realitate pe tot parcursul anului acesta. Mai ales ca, angajatii nu sunt inca dornici sa revina la birou zi de zi. In acest context, te-ai gandit daca poti sa asiguri conditiile de lucru ideale pentru echipa ta pe o perioada nedeterminata? Ai o solutie eficienta pentru a asigura pontajul de la distanta? Ai gasit o formula prin care sa facilitezi comunicarea intre colegi? 
Pus la dispozitie de Trend, 2021-06-02
Venim astazi catre compania pe care o reprezentati cu o propunere avantajoasa pentru accesul la intregul portofoliu de module de eLearning pe care il promovăm sub brandul eJourneys. In aceasta perioada dinamica si inca plina de provocari, clientii nostri sunt interesati de dezvoltarea unor programe de invatare hybrid care sa contina cat mai multe metodologii de invatare si care sa fie cat mai usor de implementat la nivel de intreaga organizatie intr-o perioada scurta de timp.
Pus la dispozitie de Microsoft, 2021-06-02
The recent global shift to remote work has created both opportunities and challenges for the future of our workforces. This is the time to make the most of the opportunities while also addressing its challenges. As the world of work has evolved, so have the tools available, and as we all navigate the accelerated change of an unprecedented time, we need to understand the new environment and get ready for the next disruption.
Ce impact au valorile liderilor in stilul lor de leadership?
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2013-05-10
Jobul de CEO este singular intr-o organizatie. In linii mari, aceasta responsabilitate imensa inglobeaza doua functii esentiale: stabilirea aspiratiilor organizatiei si mobilizarea acesteia pentru a le indeplini. Folosim cuvantul aspiratii caci pentru a stabili directia unei organizatii este mai mult decat un exercitiu cognitiv. Setarea directiei are si o puternica componenta emotionala. Destinatia finala devine locul unde oamenii din organizatie doresc sa ajunga; prin urmare, leadership-ul eficient atinge valorile fundamentale ale oamenilor si se asigura ca toata lumea se straduieste sa dobandeasca acelasi scop.
 
Leadership si valori
Valorile sunt importante pentru intelegerea leadership-ului, deoarece explica accentul si directia de actiune a oamenilor. In activitatea noastra, folosim Profilul Hogan de Motivatii, Valori si Preferinte (MVPI), un instrument cu 10 scale conceput pentru a evalua valorile fundamentale ale unei persoane. Studiind relatia dintre valori si leadership, au fost relevate patru grupe diferite de valori. Fiecare dintre grupe produce un caracter managerial coerent. Tipologiile manageriale sunt: strategul, analistul, mentorul si inovatorul.
 
Strategul
Liderii care folosesc aceasta abordare sunt condusi de valori precum puterea, recunoasterea si emotia. Interpersonal, ei sunt puternici si hotarati. De aceea, creeaza un mediu de lucru care este competitiv si confruntativ. Pentru ei, elaborarea unei strategii castigatoare este prioritatea numarul unu. Ca urmare, isi dedica timpul in mare parte chestiunilor externe operatiunilor organizatiei - clienti, concurenti, evolutii tehnologice si tendintele pe piata - spre deosebire de problemele interne, cum ar fi procesele de angajare sau de control. Strategul se bazeaza pe angajatii carora le pot delega activitatea de zi cu zi a organizatiei, precum si pe cei care poseda abilitati analitice si de planificare excelente.
 
Analistul
Liderii care se incadreaza in aceasta tipologie isi doresc sa controleze resursele si cauta sa realizeze stabilitatea si predictibilitatea. Interpersonal, ei sunt politicosi si orientati spre business. In consecinta, climatul intern al organizatiei este formal si structurat. Preocuparea lor principala este de a crea un sistem eficient, unul care sa ofere clientilor o experienta consistenta si fara riscuri. Ca urmare, analistul mentine structura si fluxul de lucru. In plus, acesta dedica o mare parte din timpul lui dezvoltarii de politici de recomandari detaliate, proceduri si recompense pentru a consolida comportamentele dorite. Acesti manageri rasplatesc experienta si, de obicei, promoveaza oameni cu multi ani de serviciu in echipa companiei.
 
Mentorul
Acesti manageri valorizeaza colaborarea, ajutorul dat altora si mentinerea unor standarde ridicate. Interpersonal, ei sunt deschisi, calzi, prietenosi si, prin urmare, creeaza un climat intern care este confortabil si cordial. Sarcina lor principala este de a angaja si de a cultiva oameni. In consecinta, acesti manageri petrec majoritatea timpului lor in activitati legate de personal, cum ar fi recrutarea, evaluarile de performanta si planificarea carierei. Pentru ei, perfomanta profesionala desavarsita este absolut necesara, iar acest lucru depinde de persoanele care vor actiona inteligent, rapid si in mod corespunzator, fara supraveghere permanenta. Pentru ca militeaza pentru continuitate, ei recompenseaza angajatii care intruchipeaza "calea companiei."
 
Inovatorul
Pentru acesti manageri, cunoasterea si imaginatia sunt valorile principale. Interpersonal, ei sunt senini, curiosi si entuziasti; astfel, construiesc un mediu care este propice pentru invatare si experimentare. Spre deosebire de managerii strategi, inovatorii se concentreze mai mult asupra procesului decat asupra destinatiei finale. Cum era de asteptat, promovarea schimbarii este indatorirea lor principala. Pentru a realiza obiectivele lor, acorda o atentie deosebita modernizarii evaluarilor de performanta din organizatie si a sistemului de recompensare. Mai mult, isi petrec zilele discutand cu angajatii, clientii, furnizorii, actionarii pentru a sustine schimbarile si a-i incuraja pe altii. Pentru ei, reinventarea practicilor de business si a produselor este imperativa. Nu este surprinzator ca oamenii pe care ei ii pretuiesc sunt agresivi, independenti si creativi.
 
Un cadru de leaership bazat pe valori
Cele patru tipologii manageriale nu sunt roluri rigide, care sa ii inglobeze pe toti managerii; cu toate acestea, cele patru abordari ofera un cadru pentru a intelege modul in care personalitatea managerului influenteaza direct productivitatea grupului de lucru si nivelul de angajament.
Mai mult decat atat, studiile realizate de Hogan Assessments au indicat faptul ca managerii cei mai eficienti au fost cei ale caror valori coincideau cu valorile companiei, mai degraba decat cei care cunosteau cel mai bine piata in care compania activa. Aceasta realitate indica faptul ca talentul si munca grea nu pot depasi diferentele fundamentale dintre valorile individuale ale managerilor si cele ale grupului mai mare.
 
Mai mult, liderii ale caror actiuni sunt in contradictie cu valorile lor sunt considerati ca fiind ipocriti, in cel mai bun caz, si inselatori, in cel mai rau caz. Cercetarile in domeniu arata ca insusirea liderilor care este cel mai puternic asociata cu eficacitatea este integritatea perceputa de ceilalti. Leadershipul de succes tine de actionare in conformitate cu valorile care sunt aprobate de grup. Cu alte cuvinte, oamenii ii vor urma doar pe aceia ale caror valori principale sunt aliniate cu propriile lor valori. Leadershipul este o activitate relationala. In absenta unor valori comune, relatia lider - adept se dizolva.

Noi, prin urmare, recomandam organizatiilor sa ia in considerare valorile de baza ale unui candidat la ocuparea posturilor de conducere, deoarece potrivirea dintre individ si organizatie este esentiala pentru succes.
 
Mai multe detalii si chiar si studii de caz despre acest subiect puteti afla participand la Conferinta HART HR Strategic, organizata de HART Consulting, ce are ca tema: "CEOs and organizational culture: what makes it or breaks it?", din 22 mai 2013.

Vezi toate articolele scrise de HART Consulting

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate