Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Speakings, 2021-05-24
HR-ii tin diverse prezentari. Dar cate dintre ele atrag atentia din introducere? Daca vrei ca publicul sa fie ochi si urechi, de la primele cuvinte, e nevoie sa deschizi in forta. Afla cum sa incepi o prezentare care sa treaca "testul sprancenelor".
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-05-24
Companii precum Google, Apple, Netflix sau Amazon au recurs in ultimii ani la recrutarea colaborativa. Acesta este un proces care aduce alaturi reprezentanti ai mai multor departamente ale business-ului, cu scopul de a imbunatati procesul de recrutare si de a asigura angajarea doar a candidatilor care corespund cerintelor si valorilor organizatiei.
Pus la dispozitie de The MIND, 2021-05-26
Cand Freud a fost intrebat "La ce se pricep oamenii cel mai bine?" a raspuns: "La iubire si la munca". Totusi, adeseori munca este perceputa ca o obligatie neplacuta. Ne plac vacantele si ni se pare normal sa ne bucuram de ziua de vineri, nu de cea de luni. Nu este usor pentru profesionistii din HR sa-i apropie pe oamenii din organizatie, insa atunci cand reusesc sa faca asta, implicarea si angajamentul ia amploare.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-05-24
Munca unui om de Resurse Umane nu se limiteaza la interviuri de angajare, evaluarile angajatilor si adeverintele de concediu. Intocmirea statelor de plata si managementul personalului sunt, probabil, activitatile cu cel mai mare consum din timpul unui expert in Resurse Umane. De aceea, pontajul automat al salariatilor este salvator, pentru ca economiseste ore pretioase pe care un om de HR le poate dedica altor activitati.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
In ultimul an ai trecut probabil la digitalizarea multor servicii in relatiile cu angajatii astfel incat sa nu mai fie nevoie ca acestia sa vina la sediul companiei sa semneze acte importante. Acum semnatura electronica a fost reglementata in domeniul relatiilor de munca prin Ordonanta de urgenta nr. 36/2021. Ioana Dobre, Consultancy Manager la compania de consultanta in resurse umane BIA HR iti spune ce completari si modificari aduce prezenta ordonanta in Codul Muncii.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
Legislatia muncii este modificata frecvent pentru a tine pasul cu realitatile din companii, pentru a reglementa relatiile de munca, precum si pentru a stimula reluarea activitatii profesionale la nivelul pre-pandemie. In plus, sanctiunile pentru nerespectarea noilor prevederi cresc, la fel si controalele din partea autoritatilor. Dar cum poti fi la zi cu modificarile din legislatia muncii si cum ar trebui sa actualizezi Regulamentul Intern astfel incat sa ramai in relatii legale corecte cu ai tai colegi?
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
Peste 40% dintre respondentii Work Trend Index, un sondaj global realizat de Microsoft, au declarat ca se gandesc sa-si paraseasca angajatorul anul acesta. Dar de ce planuiesc sa plece din companie? Pandemia i-a ajutat sa inteleaga lucrurile pe care le apreciaza cel mai mult si nu vor sa mai faca compromisuri. Afla pe larg din articol ce se afla in spatele cifrelor, care sunt asteptarile si motivatiile oamenilor din echipa ta in 2021.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-05-27
Continuam aceasta serie, despre care puteti afla mai multe pe pagina noastra de Facebook, cu povestea onesta din spatele rolului Rodicai Sfetu, Director de Resurse Umane, Generali Romania. Veti vedea un om care ne spune ceva foarte frumos: "Ne vom intoarce alte persoane la birou si va trebui sa reconstruim relatiile dintre noi". 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-05-27
Care este mecanismul la care echipa voastra reactioneaza? Cunoscandu-i pe colegi, este posibil sa stiti deja, iar daca nu stiti, puteti experimenta mai multe mecanisme pana cand il vei gasi pe cel potrivit pentru voi. Cu ajutorul acestui instrument veti afla mai multe despre cele 4 mecanisme.
Pus la dispozitie de Creasoft, 2021-05-31
In ultimul an s-a schimbat modul de lucru al salariatilor. Multe companii au fost obligate sa renunte, in totalitate sau partial, la spatiile de birouri. In prezent, pandemia pare a fi pe final si viata incepe sa revina la o forma apropiata de ceea ce a fost pana in 2020. Companiile au vazut si care sunt avantajele, care sunt economiile de costuri daca angajatii lucreaza din alte parti, nu de la biroul cu care erau invatati. Semnalele sunt ca, in urmatorii ani, va exista un mix intre munca de la birou si telemunca.
Pus la dispozitie de Oraroo, 2021-05-31
Odata cu inregistrarea de noi clienti, cat si cresterea adoptiei si utilizarii platformei Oraroo de catre clientii existenti, echipa Oraroo a identificat si alte nevoi de digitalizare si automatizare procese pe care le-a adresat prin extinderea functionalitatilor.
Pus la dispozitie de HR Sincron, 2021-05-31
Un software HR, oricat de performant ar fi, are nevoie, pentru a functiona optim la client, de o analiza de business solida, dedicata, si de o implementare in care partenerii sa colaboreze. Echipa Sincron HR analizeaza importanta implicarii clientului in procesul de implementare a unui soft HR. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
Nu mai este demult un secret ca pentru angajati nu conteaza doar un pachet financiar atractiv, ci si cultura si mediul de lucru pe care le gasesc in cadrul companiei. Insa mentinerea acestei culturi poate reprezenta o adevarata provocare cand angajatii lucreaza de acasa. Asadar ce putem face pentru a mentine coeziunea echipei cand lucram distantati?
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
La inceputul lunii mai a aparut o noua masura legislativa, Ordonanta de Urgenta nr. 36/2021 care reglementeaza cadrul legal de utilizare a semnaturii electronice a documentelor de munca, de acum inainte. Am detaliat toate informatiile legate de acest subiect in acest articol.
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
Exit interview-urile iti pot oferi insight-uri cu adevarat valoroase despre sanatatea organizationala. Dar cum ii convingi pe fostii angajati sa le completeze? Cu ajutorul tool-urilor digitale, precum MyStaff Exit Interview. 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2021-05-31
Dezastru dentar – aceasta este expresia care sumarizeaza consecintele unui an de izolare datorita pandemiei Covid-19 asupra sanatatii orale a oamenilor, prin cresterea numarului de carii dentare si avansarea bolilor gingivale, conform FDI World Dental Federation.
Pus la dispozitie de Wizrom, 2021-05-31
Chiar daca evolutia pandemiei deja incetineste, telemunca sau sistemul de lucru hibrid raman o realitate pe tot parcursul anului acesta. Mai ales ca, angajatii nu sunt inca dornici sa revina la birou zi de zi. In acest context, te-ai gandit daca poti sa asiguri conditiile de lucru ideale pentru echipa ta pe o perioada nedeterminata? Ai o solutie eficienta pentru a asigura pontajul de la distanta? Ai gasit o formula prin care sa facilitezi comunicarea intre colegi? 
Pus la dispozitie de Trend, 2021-06-02
Venim astazi catre compania pe care o reprezentati cu o propunere avantajoasa pentru accesul la intregul portofoliu de module de eLearning pe care il promovăm sub brandul eJourneys. In aceasta perioada dinamica si inca plina de provocari, clientii nostri sunt interesati de dezvoltarea unor programe de invatare hybrid care sa contina cat mai multe metodologii de invatare si care sa fie cat mai usor de implementat la nivel de intreaga organizatie intr-o perioada scurta de timp.
Pus la dispozitie de Microsoft, 2021-06-02
The recent global shift to remote work has created both opportunities and challenges for the future of our workforces. This is the time to make the most of the opportunities while also addressing its challenges. As the world of work has evolved, so have the tools available, and as we all navigate the accelerated change of an unprecedented time, we need to understand the new environment and get ready for the next disruption.
Daca telul tau este sa devii bogat, niciodata nu vei reusi
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2013-05-10
Aceste cuvinte atribuite lui John D. Rockafeller - considerat cel mai bogat om al tuturor timpurilor -  reprezinta "un sfat" pentru toti cei care valorifica bunastarea si succesul financiar. Insa ce inseamna aceasta valoare, numita de Robert Hogan in Profilul de Motivatii, Valori si Preferinte (MVPI), "Comert"?

Romanii aveau chiar si un zeu care patrona comertul si acest lucru pentru ca activitatile mercantile aveau un rol deosebit de important in vietile lor. Simboluri lui Mercur sunt sandalele cu aripi si un sac mic in mana. Mi-as permite interpretarea celor doua simboluri prin viteza si bani - si intre cele doua exista o legatura. Banii sunt importanti in societate si sunt un deziderat pentru multi. Legat de importanta banilor in cadrul societatii cred ca un argument relevant este dat numai de multitudinea de expresii, citate si dictoane care fac referire la ei.

Insa chiar daca valorificam succesul in plan finaciar, acest lucru are impact si asupra altor comportamente conexe. De exemplu, dorinta de a depasi concurenta, dorinta de a lasa ceva in urma, de a fi mereu intr-o pozitie de avantaj sau chiar de a fi ambitios, energic, competitiv pot fi legate de ceea ce masoara MVPI prin scala de "Comert".

Cum arata o organizatie a carei valoare este Comertul?
Toate organizatiile au probabil ca valoare comertul, acesta fiind ratiunea pentru care ele au fost infiintate. Insa unele companii mai mult ca altele. O organizatie care are ca valoare importanta "Comertul" pretuieste profitabilitatea si tinerea sub control a costurilor, in astfel de organizatii fiecare persoana este atenta la resursele pe care le risipeste si care cauta mereu noi oportunitati de afaceri, noi linii de business pe care sa le dezvolte si mereu ceva cu care sa fie in fata competitiei.

Cum arata un lider a carei valoare este "Comertul"?
Persoanele din top management sunt cele care creeaza cultura in organizatie. Cand un astfel de lider are ca valoare "Comertul" acesta tinde:
  • Sa lucreze pe baza de previziuni financiare;
  • Sa analizeze costul si randamentul companiei in detaliu;
  • Sa fie vigilient la produsele competitiei si la amenintarile din piata;
  • Sa evalueze continuu productivitatea si performanta;
  • Sa pretuiasca meritocratia.
Pana aici, titlul articolului nu pare sa aiba legatura cu continutul sau. Insa acest articol nu este o apologie a banilor, nici pe departe. Chiar daca valorificam castigul si bunastarea financiara, acestea nu trebuie sa fie tot ceea ce este important sau un obiectiv in sine. Organizatiile care au doar ca singur obiectiv "sa faca bani" nu rezista timpului si sunt multe exemple care confirma acest lucru.

De aceea, este importanta misunea unei organizatii, ceea ce ofera perspectiva si ratiunea pentru care ea ca entitate exista. Misiunea, Viziunea si Valorile unei organizatii nu ar trebui sa fie doar un trend corporate, ci o baza pentru viitorul unei companii.

Mai multe detalii si studii de caz despre acest subiect puteti afla participand la Conferinta HART HR Strategic, organizata de HART Consulting si sustinuta de revista Cariere, ce are ca tema: „CEOs and organizational culture: what makes it or breaks it?”, din 22 mai 2013.
 
Cristian Mihai
Consultant / Head of Psychology Department
HART Consulting

Vezi toate articolele scrise de HART Consulting

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate