Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Eucom, 2024-01-29
Proverbele romanesti sunt o parte importanta a bogatei noastre traditii culturale, fiind adesea folosite pentru a transmite intelepciune si experienta. Cu toate acestea, atunci cand incercam sa le traducem in limba engleza, ne putem lovi de dificultati in pastrarea sensului si umorului original.
Pus la dispozitie de Decebal Marin - Corporate Dynamics, 2024-02-23
Cultura organizationala modeleaza modul in care angajatii gandesc, acționeaza si iau decizii legat de business si in viata personala. Daca esti interesat sa intelegi mai bine cultura organizationala, acest articol iti aduce cateva perspective utile.
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-02-23
Pentru profesionistii HR, imbunatatirea abilitatilor de interviu poate face diferenta intre angajarea unui candidat excelent si pierderea unei oportunitati valoroase. Iata 5 tips&tricks pentru a face interviurile de angajare mai eficiente si mai productive.
Pus la dispozitie de goFLUENT, 2024-02-23
Exploreaza modul in care perfectionarea competentelor lingvistice redefineste excelenta in industria BPO. Cum se elimina barierele de comunicare si se asigura pregatirea pentru viitoarea evolutie.
Pus la dispozitie de goFLUENT, 2024-02-23
Acest articol va explora principalele tendinte de invatare a limbilor straine pe care ar trebui sa le urmaresti in 2024. Apoi va aborda ceea ce ar trebui sa faci pentru a tine pasul cu aceste schimbari si tendinte noi.
Pus la dispozitie de Smartree HRTech, 2024-02-23
Nevoia de eficientizare si optimizare a proceselor de resurse umane este mai stringenta ca niciodata. Automatizarea HR ofera solutia ideala pentru a va elibera echipa de HR de sarcini repetitive si consumatoare de timp, permitandu-le sa se concentreze pe obiective strategice cu impact in organizatie. 
Pus la dispozitie de Smartree HRTech, 2024-02-23
Potrivit Gartner, investitiile globale in solutii IT sunt estimate sa atinga 5 trilioane de dolari in 2024, o crestere de 6,8% comparativ cu 2023. Software-ul va inregistra cea mai mare crestere (12,7%), urmat de serviciile IT (8,7%).
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-02-23
Cand apar modificari in viata noastra profesionala sau chiar si cea personala, ne dorim ca aceea perioada in care suntem scosi din zona de confort sa treaca cat mai repede si sa devenim din nou stapani pe situatie. Insa in tot aceast timp dificil si plin de provocari te cunosti mai bine, evoluezi si iti dezvolti rabdarea fata de tine. 
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-02-23
Situatiile negative din cadrul unei echipe sunt imposibil de evitat, insa cheia este sa stii sa le gestionezi astfel încat persoanele sa nu aiba de suferit. Accesand acest articol, poti afla din perspectiva unui angajat cum sa gestionezi aceste momente.
Pus la dispozitie de Blue Colibri, 2024-02-23
Exploreaza articolul de pe blogul Blue Colibri care dezvaluie abordari originale pentru consolidarea comunitatii in cadrul companiei voastre. Descopera cum Campionatul European de Fotbal poate stimula spiritul de echipa si coeziunea, contribuind la crearea unui mediu de lucru mai unit.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-02-23
Wellnessentially a inceput ca o schimbare radicala pentru Radu Carlig si Cristi Minica. In 2021, in plina pandemie, cand cererea pentru servicii IT a crescut considerabil, cei doi au intrat in burnout, si au decis sa dezvolte o aplicatie care promoveaza bunastarea si sanatatea la locul de munca.
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-02-23
Procesul de recrutare si selectie a candidatilor a evoluat semnificativ in ultimii ani, iar intrebarile adresate la interviu joaca un rol crucial in obtinerea informatiilor relevante. Cu toate acestea, unele intrebari considerate "nepotrivite" raman inca la moda, avand potentialul de a ingreuna recrutarea si de a afecta negativ experienta candidatilor.
Pus la dispozitie de Thomas Romania, 2024-02-23
Majoritatea companiilor tind sa acorde prioritate competentelor tehnice atunci cand selecteaza candidate. Iar abilitatile soft precum comunicarea, lucrul in echipa, rezolvarea problemelor, gandirea critica si adaptabilitatea s-au dovedit esentiale pentru o cultura de munca pozitiva si succesul general al organizatiilor.
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-02-27
Frustrarea este o traire extrem de versatila. Ne face sa trecem prin tot felul de stari si ganduri, intr-un interval scurt de timp sau pe o perioada mult mai lunga, caz in care implicatiile asupra starii noastre de bine devin perceptibile. Frustrarea poate fi greu de exprimat in cuvinte – este un amestec complicat de furie, dezamagire si suparare. 
Pus la dispozitie de BIA, 2024-02-27
Principalele tale preocupari in rolul de HR sau manager este cum sa identifici talentele potrivite si cum sa eficientizezi task-urile administrative care-ti ocupa mare parte din programul de lucru dintr-o zi. Si probabil ai apelat la tool-urile AI, dar te-ai intrebat cat de etic este sa le folosesti? Pentru ce activitati poti apela la AI si unde trebuie sa fii prudent? 
Pus la dispozitie de BIA, 2024-02-27
Uneori rolul de angajator poate fi dificil, mai ales cand trebuie sa tii pasul cu schimbarile din legislatia muncii, sa interpretezi diferite spete sau sa gestionezi solicitarile particulare venite din partea angajatilor, dar si a partenerilor de business. Cum poți fi la zi cu modificarile legislative din ultimul an, care vizeaza aspecte de fiscalitate cu impact in raporturile de munca?
Pus la dispozitie de Wizrom, 2024-02-28
Administrarea salariilor este una dintre cele mai importante si complexe sarcini ale departamentelor de resurse umane, avand un impact profund asupra angajatilor si bunei functionari a companiei. Cu toate acestea, chiar si cu o atentie deosebita acordata acestui proces, pot aparea adesea diverse provocări, cum ar fi erorile de calcul sau adaptarea sistemelor de calcul la schimbarile legislative. 
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-2-28
Pe o piata din ce in ce mai competitiva, companiile se confrunta cu provocari din ce in ce mai dificile pentru mentinerea si cresterea performantei angajatilor. In acest context, managementul performantei si implicarea angajatilor, componente vitale ale unei culturi organizationale performante, joaca roluri cruciale. 
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-02-28
Ca un HSE Manager sa se faca auzit, trebuie sa vorbeasca limba de business. Managerii sunt oameni pragmatici, interesati de avantaje, beneficii, performanta, reducere de costuri, productivitate etc. 
Pus la dispozitie de Valoris HR, 2024-02-29
Daca in compania ta s-au desfasurat recent procese de recrutare si selectie, te-ai intalnit cu singuranta cu cateva provocari, cum ar fi: lipsa de canditati potriviti, aplicari care nu sunt relevante pentru rolul pe care doresti sa il ocupi sau timpul prea scurt in care trebuie sa faci o inlocuire in echipa ta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-02-29
44% din liderii HR simt presiune crescuta pentru a demonstra valoarea investitiilor in programele pentru angajati. Desi recunosc importanta muncii lor si legatura cu performanta financiara a firmei, justificarea numerica a impactului strategiilor HR este o provocare. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-02-29
Worktelligent inoveaza modul in care HR-ul interactioneaza cu angajatii, digitalizand si simplificand procese operationale traditionale. Prin integrarea tehnologiei de invatare automata (Machine Learning), Worktelligent analizeaza si clasifica automat cererile trimise prin e-mail, convertindu-le in tichete gestionate inteligent si redirectionandu-le eficient catre echipa HR potrivita.
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-02-29
Implementarea Worktelligent la Zentiva a redefinit semnificativ operatiunile HR. Solutia a simplificat procesele de pontaj si suport angajati, transformand acest proces complex intr-o experienta usoara, prietenoasa si totodata transparenta pentru angajati.
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-03-01

DISC este un model de evaluare a comportamentului si a personalitatii, care isi are originile in teoriile psihologului american William Marston. Acesta imparte comportamentul uman in patru dimensiuni principale: Dominanta (D), Influenta (I), Stabilitate (S) si Conformitate (C).

Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Cum poate un background check sa iti protejeze compania?
Pus la dispozitie de Mindit Consulting, 2022-07-28
Succesul unei companii se bazeaza pe rezultatele oamenilor.Toate companiile isi doresc in echipe oameni care sa se potriveasca cu valorile organizatiei, oameni care sa lucreze impreuna pentru a obtine rezultate cat mai bune, nu?

Procesul de background screening protejeaza nu doar compania, ci si clientii si angajatii.

Care sunt riscurile de care un background check iti protejeaza compania?

1. Frauda

Exista angajati care nu au tocmai cele mai bune “intentii” pentru compania din care fac parte. Sigur, majoritatea noilor angajati are intentii bune, dar, cazurile singulare afecteaza bunul mers al organizatiei. O parte din clientii Mindit Consulting au apelat la bacgrkound checks tocmai in urma unor experiente de acest gen.

Poate un background check sa previna frauda?

Da!

Verificari precum cea a zonei de legal, pot arata posibile antecedente sau litigii profesionale ale angajatului si, astfel, poti lua o decizie bazata pe transparenta si incredere. Un alt exemplu de verificare ce creste nivelul de onestitate este obtinerea referintelor/feeback-ului. Feedback-ul fostului angajator este o unealta valoroasa in formarea unei opinii fata de valorile, performantele si abilitatile noului angajat. Prin background check poti afla daca in trecut au existat tentative de frauda, tocmai pentru a iti proteja cat mai bine compania.
 
2. Diplome si certificari false

Experienta noastra in background checks a aratat ca diplomele false chiar exista. Cele mai intalnite diplome falsificate au fost cele pentru studiile de licenta.

Cum afecteaza un angajat cu o diploma falsa companie?

Implicatiile se indreapta catre mai multe zone. Un angajat care are o diploma falsa poate sa nu aiba skill-urile pe care pretinde ca le are si, astfel, apar probleme privind performanta, rezultatele si cerintele postului. Pot exista implicatii in zona legala, pierderi financiare si, o astfel de situatie, poate chiar sa afecteze imaginea companiei si cultura interna.

3. O reputatie negativa in social media

Social Media a devenit o parte foarte importanta atat in viata personala, cat si in viata bussines-urilor.

Ce se intampla daca un angajat promoveaza in social media idei radical opuse culturii organizatiei din care face parte?

Tocmai pentru ca activitatea online a devenit o parte asa de mare in vietile oamenilor, imaginea pe care o persoana o are pe internet vorbeste despre valorile personale. Un background check in zona de Media & Social Media poate tocmai sa descopere acele nepotriviri dintre valorile si principiile angajatului si cele ale companiei. Desigur, cand vorbim despre nepotrivire de valori, vorbim despre acele principii care pot dauna imaginii companiei. O astfel de verificare vorbeste, de fapt, despre potrivirea dintre o persoana si organizatie, nu doar despre rezultate pe care internetul le ofera.

4. Riscuri legale

Un background check in zona legala reprezinta un pas in plus catre mai multa siguranta pentru companie, clienti si ceilalti angajati. Verificarile in zona legala pot aduce la suprafata semne de intrebare privind o viitoare colaborare intre companie si candidat. Unul din motivele principale pentru aceasta verificare este faptul ca ajuta compania sa evite posibile vatamari sau raspunderi legale, reducand riscuri precum cel de abuz, furt sau violenta. Un mediu de lucru productiv si bun este un mediu in care toata lumea se simte in siguranta si e nevoie sa fie construit inca de la inceputul colaborarii.

Descopera siguranta pe care poate un proces de backgrund screening sa o aduca in compania ta aici: www.mindit.ro

Vezi toate articolele scrise de Mindit Consulting

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate