Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Microsoft, 2020-06-19
The Changing Face of HR Work is an exclusive event created by Microsoft and dedicated to the HR Business Community in Romania. This online event brings together experts from HR and IT&C sectors focusing on identifying and unlocking trends, challenges and opportunities that shape the current future of work. During this event you will explore ways to adapt to the new normal, the future of working from home, new habits, as well as Microsoft’s remote working model. Get valuable insights on ways to work confidently and rapidly adjust to market needs directly from experts! 
Pus la dispozitie de Laura Vasluianu, 2020-06-23
Joi, 18 iunie, intr-un nou eveniment HR Partner, a fost despre Invatare. Impreuna cu Radu Gorduza - Managing Director Medicover Romania si Laura Vasluianu - L&D Senior Consultant, am discutat practic despre modul in care actiunile de HR nu sunt doar "nice to have", ci pornesc si se intregesc in business, cu impact in rezultate si management al organizatiei in context de criza.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-06-24
Automatizarea proceselor de resurse umane si folosirea chatbotilor in HR sunt decizii care pot spori semnificativ productivitatea angajatilor din departamentele de resurse umane, in timp ce datele sunt stranse si analizate mai rapid si eficient. Mai mult, interactiunea cu salariatii din companie este mai usoara si se face in timp real, la orice ora, indiferent de tara sau de continentul unde se afla membrii echipei tale. Chatbotii in HR ajuta organizatiile sa faca economii semnificative de costuri per angajat si sa-si imbunatateasca fluxurile de personal, astfel incat specialistii HR sa se poata ocupa de lucrurile cu adevarat importante.
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-06-24
Importanta unui software de pontaj si de gestionare a timpului de activitate al angajatilor pentru afacerea dvs. este sustinuta de statistici relevante in aceasta privinta, cum ar fi faptul ca monitorizarea timpului de lucru creste productivitatea: companiile au avut o crestere a productivitatii de 30% dupa prima luna de implementare. Iata cateva informatii si sugestii utile ce v-ar putea determina sa ajungeti printre aceste companii, implementand un sistem de pontaj electronic, menit sa ajute deopotriva angajatorul si angajatul. 
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2020-06-25
In ultimele luni, indiferent ca angajatii au lucrat doar de acasa sau ca a fost necesara impunerea de norme de distantare si de siguranta suplimentara, a fost datoria departamentelor de HR sa se asigure ca actele tuturor angajatilor sunt in ordine, ca acestia au acces la suportul de care au nevoie si ca au conditiile necesare pentru a fi productivi. Toate acestea au acaparat atentia HR-ului in ultimele saptamani, iar actiunile in slujba unei viziuni mai largi au fost puse in asteptare. 
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2020-06-25
In contextul schimbarilor dramatice si rapide din ultimele luni, departamentul de HR este strategic pentru dezvoltarea companiilor. Cu toate acestea, multi specialisti se simt sufocati de sarcini de admin sau alte activitati care consuma mult timp, dar ofera prea putina valoare. Cum poate ajuta un software de management al resurselor umane si cum stii cand este cel mai bun moment sa implementezi o astfel de solutie? 
Pus la dispozitie de Smartree Romania, 2020-06-29
In perioade de criza cum este si cea de fata, companiile sunt fortate sa-si testeze capacitatea de reactie si de adaptare, dar in acelasi timp si abilitatile de leadership ale managerilor, care sunt cu atat mai importante. In articolul urmator iti prezentam principalele abilitati de leadership, care, in opinia noastra, sunt esentiale in aceasta perioada si motivul pentru care ele pot face diferenta in companie.
Pus la dispozitie de Medicover Romania, 2020-06-29
Apraxia este o tulburare de vorbire neurologica, ce se caracterizeaza prin probleme de exprimare in mod coerent si consecvent, desi exista intentia de a fi realizate.
Pus la dispozitie de , 2020-06-29

Mamografia digitala este o metoda imagistica prin care se depisteaza neoplasmul mamar, indicata ca investigatie obligatorie femeilor cu varste de peste 40 de ani. 

Pus la dispozitie de Clementina Anghelache, 2020-06-29
"Noi credem ca, mai mult ca oricand, avand in vedere si argumentele legate de reinventare, competentele necesare managerilor si angajatilor din multe organizatii se vor schimba. Deja lucrurile acestea erau evidente chiar inainte de criza, insa criza a accelerat procesul. Pe langa noi competente ce vor trebui dezvoltate, procesul de invatare se va schimba."
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-06-30
In timp ce guvernele din intreaga lume sunt supuse unor presiuni tot mai mari de reluare a activitatii sociale si economice, liderii de pretutindeni iau decizii confruntandu-se cu incertitudinea si informatiile contradictorii. Pentru lideri, pana acum, 2020 a fost un exercitiu intens in luarea unor decizii dificile. In multe dintre aceste decizii viitoare, identificarea alegerilor corecte si a celor gresite va fi dificila.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-06-30
Personalitatea unui angajat este definitorie pentru comportamentul acestuia la locul de munca. Atunci cand o companie doreste angajarea unor proaspat absolventi, in contextul situatiei actuale este recomandat ca aceasta sa verifice atitudinea si comportamentele care vor avea impact asupra performantei in munca. Afla cum instrumentele create de Hogan Assessments reprezinta o solutie eficienta si usor de utilizat pentru screening-ul candidatilor.
Pus la dispozitie de , 2020-06-30
Filip Nemteanu, Talent Partner Amrop Romania, prezinta 5 motive pentru care sa alegi o cariera internationala dupa criza Covid-19 in acest articol publicat in Business Review.

 
Cinci moduri in care criza sanitara va schimba departamentul HR
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-04-30
Rolul expertului in resurse umane de a fi omul care ajuta compania sa isi adapteze business-ul si care ghideaza angajatii intr-un moment care pune la incercare modul lor de lucru devine vital in noua realitate a pietei muncii. Iata cinci moduri in care criza sanitara va schimba activitatea departamentului de resurse umane.

Plan de contingenta ”la zi” si masuri clare pentru lucrul de acasa

Pandemii precum este cea provocata de noul coronavirus dau masura companiilor care au stiut intotdeauna sa aiba pus la punct un plan de contingenta – plan care acum trebuie adaptat lucrului de acasa. Firmele trebuie sa stabileasca, de exemplu, orele de lucru, sa adapteze procesele zilnice si sa se asigure ca fluxul obisnuit nu este impactat, iar termenii din contractele cu clientii sunt respectati. Noua situatie inseamna si metode inovative pentru evaluarea starii de bine a membrilor echipei si pentru gestionarea sedintelor comune de lucru.
De asemenea, poate insemna si utilizarea unor platforme in cloud pentru tot ceea ce inseamna salarizarea si administrarea personalului, asa cum este colorful.hr. Apoi, este important si cum este securizata comunicarea in aceasta perioada. De la folosirea unor retele VPN si pana la utilizarea de aplicatii criptate, pentru ca nicio informatie confidentiala din contracte ori din procesele interne sa nu fie in pericol.
Acum, este o ocazie buna pentru departamentele HR sa isi actualizeze procedurile legate de situatiile de criza si pandemie, privind deplasarile de serviciu ori personale in tari cu risc epidemiologic, precum si obligatia angajatilor de a le declara. Urmeaza, a doua pe lista, actualizarea politicii privind absenta unor angajati pe caz de boala transmisibila si asigurarea fluxului normal in situatia in care departamente intregi nu pot lucra.

Supra-comunicarea este cheia

Supra-comunicarea devine cu atat mai importanta in contextul actual. Managerii, dar si oamenii de HR pot impartasi din programul lor de lucru personal cu echipa, pot da exemple de metode si “mici” trucuri care ii ajuta pe ei sa isi termine task-urile zilnice si sa fie la curent cu toate procesele si procedurile interne. Cu totii putem invata unii de la altii cum sa gestionam mai bine relatiile cu semenii si sa ne adaptam benefic acestei noi situatii. De asemenea, daca este nevoie pot fi contractati experti in munca de acasa ori folosite informatiile gratuite pe acest subiect, care abunda in aceste zile pe internet pentru intocmirea unor ghiduri.
Chiar si dupa ce va trece aceasta perioada, deprinderile invatate ne vor ajuta sa eficientizam si pe viitor relatia departamentului HR cu echipa de management si apoi cu angajatii. Supra-comunicarea nu inseamna ca angajatii trebuie sa le raporteze sefilor fiecare miscare pe care o fac si fiecare decizie pusa in practica, ci doar sa isi eficientize comunicarea, iar daca intampina probleme legate de anxietate sau au alte dificultati, sa le comunice departamentului de resurse pentru a le rezolva impreuna.
Mai mult, angajatii departamentului HR pot fi proactivi si sa-si sune colegii sa vada cum se simt in aceste zile si cum pot fi sustinuti ca sa le fie mai bine. Lectiile invatate acum, intr-o situatie de restrictie si cand angajatii nu pot merge la birou, pot fi incluse apoi in practica obisnuita. Mai departe, multe companii isi pot folosi retelele sociale interne, asa cum este cea dezvoltata de Romanian Software, care vin la pachet cu o multitudine de notificari: angajatii nu vor uita nicio sarcina si nu vor rata niciun eveniment, fie el si virtual.

Tool-urile video vor fi incorporate in munca de zi cu zi

Discutiile fata in fata nu dispar, doar se transforma, iar acum este momentul oportun pentru a testa acest lucru. Aplicatiile video securizate, atat de populare si care au inlocuit intalnirile uzuale de lucru pot fi incorporate in practica curenta dupa trecerea crizei. Poate ca multi angajati se adresau in scris departamentului de HR ori programau o intalnire. Insa discutiile fata in fata sunt cele mai eficiente. Apoi, trebuie gasit un punct de echilibru intre teama managementului ca angajatii ar putea sa nu munceasca atat cat trebuie si modul in care managementul poate avea o siguranta ca task-urile sunt rezolvate in termenele stabilite. Aceasta este o situatie in care pot fi folosite cu succes astfel de programe video.

Mai multa atentie acordata spatiului de lucru si echipamentelor sanitare

Procedurile vor fi mult mai stricte, iar practicile de igiena vor deveni o regula in toate companiile. Inseamna, de exemplu, ca persoanele care nu se simt bine vor putea sa nu vina la serviciu de la primele simptome de gripa, iar angajatii vor invata sa se dezinfecteze constant pe maini si să dezinfecteze, de asemenea, spatiul de lucru. Companiile vor trebui, asadar, sa creasca bugetele alocate materialelor sanitare.

Regandirea metodelor de lucru

Tot mai multi angajatori isi vor da seama ca o parte din salariati pot lucra de acasa. De exemplu, un raport al Global Workplace Analytics arata ca, in SUA, 56% din populatie are un job care este compatibil cu lucrul de acasa. In Romania, multe dintre firmele de IT ori oursourcing testeaza deja cu succes metoda. Astfel, este de asteptat ca practica sa se extinda in mai multe domenii. Expertii HR au acum timpul necesar sa vada cate din procesele actuale pot fi realizate atunci cand angajatii lucreaza de acasa si sa faca scenarii de bugetare pe centre de cost.
 
Este o perioada foarte dificila, ca niciuna pana acum, cand sunt puse la grea incercare practicile de lucru si slujbele multor angajati. Vor avea de castigat doar companiile care invata rapid sa navigheze prin furtuna adusa de Coronavirus si apoi vor pune in practica deprinderile invatate in perioada in care au trebuit sa isi regandeasca complet strategia de business.
 

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate