Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2021-03-31
Vine primavara, iesim din case atat cat ne permite pandemia, insa entuziasmul e la cote in crestere! Deja visam vacante si intalniri cu prieteni la terase, macar cu cei mai apropiati, macar pe rand. Si ne dorim poate si un zambet mai atractiv, cu ajutorul unei albiri dentare. Afla de la specialistii IziDoc ce optiuni ai si ce avantaje sau dezavantaje au acestea.
Pus la dispozitie de Trend, 2021-03-19
Am implinit recent 20 de ani si nu putem organiza o petrecere, dar putem gasi alte modalitati de a sarbatori impreuna. Ne dorim sa marcam 20 de ani de calatorii de invatare cu contributii relevante si lansam astazi 2 invitatii speciale pentru membrii, partenerii si colaboratorii HR Club.
Pus la dispozitie de Elena Doaga - Manager, Tax, KPMG in Romania, 2021-03-22
Atragerea si mentinerea talentelor reprezinta o problema pe piata muncii din Romania de mult timp. Situatia nu s-a modificat in ultimul timp, dimpotriva, fenomenul pare sa ia amploare. In conditiile in care pierderea unui angajat cheie se traduce in costuri si riscuri pentru societate, inclusiv la nivel operational, devine necesara luarea unor masuri concrete pentru mentinerea angajatilor valorosi si motivarea acestora pe termen lung. Planurile de recompensare a angajatilor in instrumente financiare au devenit tot mai populare si pot reprezenta un instrument potrivit pentru a incerca solutionarea acestor probleme.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-03-22
2020 a produs schimbari profunde pe piata muncii, in raporturile dintre angajatori si candidati. Pandemia s-a declansat intr-un moment in care recrutarea era deja ingreunata de lipsa fortei de munca specializate. Dupa socul adaptarii la noile conditii de munca si reevaluarea modului de a face business, companiile se gasesc acum in situatia de a fi nevoite sa isi schimbe si modul in care recruteaza.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-03-22
Multe organizatii au inceput sa faca planuri concrete pentru intoarcerea angajatilor in birouri de indata ce se va incheia pandemia sau cand suficiente persoane vor fi vaccinate pentru a putea lucra in spatii comune, fara riscul izbucnirii unui focar. In Romania, un studiu Undelucram.ro, citat de Wall-Street-ro, arata ca 60% dintre companii intentioneaza sa reinceapa munca de la birou din luna martie a anului 2021.
Pus la dispozitie de Amrop, 2021-03-22
Amrop, unul dintre liderii globali si locali de executive search & leadership advisory, a intervievat 3 Directori din companii de tehnologie din Romania, cu privire la planurile lor de digitalizare din 2021. 
Pus la dispozitie de certSIGN, 2021-03-25
Stii deja ca poti semna electronic si cu valoare legala documentele departamentului de Resurse Umane prin aplicatia Paperless flowSIGN, chiar si atunci cand ai mai multi semnatari. Acum vom privi lucrurile din perspectiva celui ce primeste documente pentru a fi semnate.
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2021-03-29
Simti ca responsabilitatile departamentului de HR se aduna? Sau ca pierzi timp pretios cu sarcini repetitive in loc sa te concentrezi pe gestionarea echipei? Atunci, cu siguranta, ai nevoie sa-ti eficientizezi procesele. Iar un software de resurse umane te poate ajuta in acest sens.
Pus la dispozitie de Clinica The MIND, 2021-03-29
Peste tot in lume oamenii incearca sa obtina cat mai multa bucurie, sa-si traiasca viata cu placere si sens. Fericirea a devenit pentru omul modern scopul principal. Cati stiu insa care este calea care va va duce acolo, fara sa-si iroseasca eforturile si timpul cautand fericirea intr-o directie gresita?
Pus la dispozitie de Speakings, 2021-03-30
Ca om de HR, e bine sa fii oricand pregatit sa iei cuvantul. Chiar si atunci cand esti luat pe nepregatite. In public speaking si HR, spontaneitatea se antreneaza. Iar SPEAKINGS a pregatit terenul perfect pentru asta: Campionatul National de Discursuri Online pentru Companii, Teamwork 2.1. 
Pus la dispozitie de Sincron HR, 2021-03-30
Indiferent de marimea companiei tale, daca ai deja un angajat, trebuie sa te gandesti cum faci cu procesul de salarizare. Argumentele pro si contra pastrarii salarizarii in intern vs. externalizarea ei sunt numeroase. Citeste pe blogul Sincron HR despre factorii pe care e recomandabil sa-i iei in considerare cand te decizi cum sa procedezi cu salarizarea.. 
Pus la dispozitie de BIA, 2021-03-30
In Ordonanta de Urgenta 13/2021 se mentioneaza cheltuielile care nu sunt impozabile: veniturile reprezentand cadouri in bani si/sau natura, inclusiv tichete cadou, oferite salariatilor, precum si cele oferite pentru copiii minori ai acestora, contravaloarea transportului la si de la locul de munca al salariatului, contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament. 
Pus la dispozitie de BIA, 2021-03-30
Unul dintre cele mai mari castiguri ale acestei perioade pline de provocări este increderea pe care am deprins-o in oamenii din echipele noastre. Si este de asteptat sa avem colegi care vor dori sa adopte stilul hibrid, dar si colegi care colegi vor prefera remote work pe termen lung. Cum ii poti ajuta sa lucreze mai bine impreuna? 
Pus la dispozitie de BIA, 2021-03-30
Iti doresti in echipa ta oameni alaturi de care sa ai o colaborare pe termen lung. Si aceasta colaborare se contureaza inca din momentul recrutarii daca alegi bine colegii. Atentia ta asupra acestui proces este cu atat mai importanta daca iei în considerare studiul realizat de SHRM care arata ca o recrutare gresita ar putea costa o companie de cinci ori salariul anual al unui angajat. 
Pus la dispozitie de HART, 2021-03-30
A avea angajatii potriviti in rolurile potrivite poate influenta succesul organizational. Daca compania nu are o strategie solida de achizitie a talentelor, identificarea si angajarea acestora poate fi un proces tulbure, dependent de presupuneri si supus greselilor. De aceea, aveti nevoie de un plan care sa defineasca potentialul intr-o maniera aplicabila in toate departamentele si sa includa metode dovedite stiintific pentru ca echipa dvs. sa atraga angajatii ideali. 
Pus la dispozitie de HART, 2021-03-30
Solutia Hogan High Potential Talent este menita sa ajute in programele de dezvoltare adresate populatiilor de high-potentials. Raportul Hogan High Potential evalueaza 3 dimensiuni ale potentialului de leadership, subliniind punctele forte si ariile esentiale de dezvoltare individuale prioritare. 
Pus la dispozitie de certSIGN, 2021-03-31
Afla raspunsurile la cele mai frecvente intrebari legate de semnarea electronica a actelor aferente proceselor de resurse umane, cum ar fi: "Care este modalitatea prin care viitorul angajat intra in posesia certificatului calificat, pentru a semna electronic documentele?" sau "Cum se efectueaza instructajele de tip SSM sau SU in format digital?".
Pus la dispozitie de Trend, 2021-04-01
TREND este creator de experiente de invatare memorabile si un partener care ajuta oamenii sa se schimbe in bine. La Trend, crestem echipe performante de vanzari si construim echipe eficace de management, generand perspective care-i fac pe oameni sa se simta inspirati si le dau incredere in propriile capacitati de a progresa.
Cum si cine vine la birou in vreme de pandemie? CREASOFT raspunde!
Pus la dispozitie de Creasoft IT, 2021-02-23
  • Angajatorii sunt obligati, prin lege, sa aiba o planificare a angajatilor care vin la birou 
  • Aplicatia de pontaj Creasoft permite  angajatorilor sa planifice venirea angajatilor la birou
Program de lucru diferentiat si un numar mult mai redus de angajati care vin la birou – este noua realitate de pe piata muncii in randul corporatiilor. Cum si cine vine la birou in vreme de pandemie? Cum poate gestiona angajatorul masurile de distantare sociala, daca nu stie cati angajati vor veni a doua zi la birou? Acestea sunt doar o parte dintre intrebarile liderilor din companiile locale, care vor sa isi tina angajatii in siguranta si, totodata, sa evite potentialele amenzi ale inspectorilor de munca.  

Pentru a rezolva aceasta problema, CREASOFT a realizat o aplicatie de pontaj electronic care permite si planificarea muncii, astfel incat angajatorul dar si angajatii sa isi poata rezerva orarul de lucru si/sau locul de munca atunci cand vor sa vina la birou.
 
"Planificarea angajatilor care vin la birou, dar si a celor care lucreaza in regim de telemunca, este o cerinta legala. Acesta este motivul pentru care am creat aceasta aplicatie, alipita de aplicatia standard CREASOFT de pontaj electronic. Oarecum in acelasi timp au venit si cereri de la cei care lucreaza in schimburi sau in locatii diferite, care voiau un planificator care sa permita angajatilor sa stie unde si in ce schimb sa lucreze in viitor. De aceea, am decis sa proiectam un planificator care sa multumeasca si sa fie folositor ambelor categorii de angajatori" a declarat Adrian Dinu, fondatorul companiei de software CREASOFT.
 
Rezervarea birourilor este facuta de catre sefii de departamente sau de catre responsabilii din departamentul de resurse umane. Planificarea programului de lucru al angajatilor se transmite automat sau manual unui grup de angajati cu acelasi program.  Orice eventuala modificare a programului de lucru se propaga in timp real si catre angajatii afectati de schimbare.

Informatiile despre rezervarea locurilor la birouri se stocheaza in baza de date gazduita pe platforma Microsoft Azure, de unde poate fi accesata de catre orice angajat care are drepturi. Daca majoritatea angajatilor isi pot vedea un istoric al planificarilor si al pontajului lor, managerii au acces la datele intregii echipe: planificarea si orele lucrate efectiv de fiecare membru.
 
"Managerii stiu in mod real cine e la lucru si cine e in pauza, cine lucreaza in regim de telemunca sau de la birou. Rezervarea locurilor la birou are un cost de 1 euro pe luna per angajat. Sigur, o planificare se poate face si in Excel, dar functioneaza doar la firmele cu putini angajati. Cand ai mai multe departamente sau sunt multe puncte de lucru si se fac programari incrucisate, Excelul nu mai ajuta la nimic. Unii angajatori incearca sa obtina acceptul delegarii unor angajati din alte locatii, temporar, la diferite ore, din cauza deficitului de personal", a mai declarat Adrian Dinu.
 
Orice modificare a planificarii ajunge imediat la angajatul implicat, iar din rapoartele de pontaj ale CREASOFT se poate vedea si daca s-a respectat planificarea sau daca exista abateri si, evident, se pot corecta imediat eventualele greseli.
 
Ce spune legea despre planificarea programului de lucru:
  • Firmele care au peste 50 de angajati care pot lucra de acasa sunt obligate sa organizeze programul de lucru in regim de telemunca sau munca la domiciliu, daca e posibila
  • Daca telemunca nu se poate realiza, programul trebuie planificat astfel incat angajatii sa fie impartiti pe grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora.
  • Masurile se aplica din noiembrie 2020
Sursa: Hotararea de Guvern nr. 935 din 5 noiembrie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 1042 din 6 noiembrie 2020

Vezi toate articolele scrise de Creasoft IT

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate