Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Eucom, 2024-01-29
Proverbele romanesti sunt o parte importanta a bogatei noastre traditii culturale, fiind adesea folosite pentru a transmite intelepciune si experienta. Cu toate acestea, atunci cand incercam sa le traducem in limba engleza, ne putem lovi de dificultati in pastrarea sensului si umorului original.
Pus la dispozitie de Decebal Marin - Corporate Dynamics, 2024-02-23
Cultura organizationala modeleaza modul in care angajatii gandesc, acționeaza si iau decizii legat de business si in viata personala. Daca esti interesat sa intelegi mai bine cultura organizationala, acest articol iti aduce cateva perspective utile.
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-02-23
Pentru profesionistii HR, imbunatatirea abilitatilor de interviu poate face diferenta intre angajarea unui candidat excelent si pierderea unei oportunitati valoroase. Iata 5 tips&tricks pentru a face interviurile de angajare mai eficiente si mai productive.
Pus la dispozitie de goFLUENT, 2024-02-23
Exploreaza modul in care perfectionarea competentelor lingvistice redefineste excelenta in industria BPO. Cum se elimina barierele de comunicare si se asigura pregatirea pentru viitoarea evolutie.
Pus la dispozitie de goFLUENT, 2024-02-23
Acest articol va explora principalele tendinte de invatare a limbilor straine pe care ar trebui sa le urmaresti in 2024. Apoi va aborda ceea ce ar trebui sa faci pentru a tine pasul cu aceste schimbari si tendinte noi.
Pus la dispozitie de Smartree HRTech, 2024-02-23
Nevoia de eficientizare si optimizare a proceselor de resurse umane este mai stringenta ca niciodata. Automatizarea HR ofera solutia ideala pentru a va elibera echipa de HR de sarcini repetitive si consumatoare de timp, permitandu-le sa se concentreze pe obiective strategice cu impact in organizatie. 
Pus la dispozitie de Smartree HRTech, 2024-02-23
Potrivit Gartner, investitiile globale in solutii IT sunt estimate sa atinga 5 trilioane de dolari in 2024, o crestere de 6,8% comparativ cu 2023. Software-ul va inregistra cea mai mare crestere (12,7%), urmat de serviciile IT (8,7%).
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-02-23
Cand apar modificari in viata noastra profesionala sau chiar si cea personala, ne dorim ca aceea perioada in care suntem scosi din zona de confort sa treaca cat mai repede si sa devenim din nou stapani pe situatie. Insa in tot aceast timp dificil si plin de provocari te cunosti mai bine, evoluezi si iti dezvolti rabdarea fata de tine. 
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-02-23
Situatiile negative din cadrul unei echipe sunt imposibil de evitat, insa cheia este sa stii sa le gestionezi astfel încat persoanele sa nu aiba de suferit. Accesand acest articol, poti afla din perspectiva unui angajat cum sa gestionezi aceste momente.
Pus la dispozitie de Blue Colibri, 2024-02-23
Exploreaza articolul de pe blogul Blue Colibri care dezvaluie abordari originale pentru consolidarea comunitatii in cadrul companiei voastre. Descopera cum Campionatul European de Fotbal poate stimula spiritul de echipa si coeziunea, contribuind la crearea unui mediu de lucru mai unit.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-02-23
Wellnessentially a inceput ca o schimbare radicala pentru Radu Carlig si Cristi Minica. In 2021, in plina pandemie, cand cererea pentru servicii IT a crescut considerabil, cei doi au intrat in burnout, si au decis sa dezvolte o aplicatie care promoveaza bunastarea si sanatatea la locul de munca.
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-02-23
Procesul de recrutare si selectie a candidatilor a evoluat semnificativ in ultimii ani, iar intrebarile adresate la interviu joaca un rol crucial in obtinerea informatiilor relevante. Cu toate acestea, unele intrebari considerate "nepotrivite" raman inca la moda, avand potentialul de a ingreuna recrutarea si de a afecta negativ experienta candidatilor.
Pus la dispozitie de Thomas Romania, 2024-02-23
Majoritatea companiilor tind sa acorde prioritate competentelor tehnice atunci cand selecteaza candidate. Iar abilitatile soft precum comunicarea, lucrul in echipa, rezolvarea problemelor, gandirea critica si adaptabilitatea s-au dovedit esentiale pentru o cultura de munca pozitiva si succesul general al organizatiilor.
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-02-27
Frustrarea este o traire extrem de versatila. Ne face sa trecem prin tot felul de stari si ganduri, intr-un interval scurt de timp sau pe o perioada mult mai lunga, caz in care implicatiile asupra starii noastre de bine devin perceptibile. Frustrarea poate fi greu de exprimat in cuvinte – este un amestec complicat de furie, dezamagire si suparare. 
Pus la dispozitie de BIA, 2024-02-27
Principalele tale preocupari in rolul de HR sau manager este cum sa identifici talentele potrivite si cum sa eficientizezi task-urile administrative care-ti ocupa mare parte din programul de lucru dintr-o zi. Si probabil ai apelat la tool-urile AI, dar te-ai intrebat cat de etic este sa le folosesti? Pentru ce activitati poti apela la AI si unde trebuie sa fii prudent? 
Pus la dispozitie de BIA, 2024-02-27
Uneori rolul de angajator poate fi dificil, mai ales cand trebuie sa tii pasul cu schimbarile din legislatia muncii, sa interpretezi diferite spete sau sa gestionezi solicitarile particulare venite din partea angajatilor, dar si a partenerilor de business. Cum poți fi la zi cu modificarile legislative din ultimul an, care vizeaza aspecte de fiscalitate cu impact in raporturile de munca?
Pus la dispozitie de Wizrom, 2024-02-28
Administrarea salariilor este una dintre cele mai importante si complexe sarcini ale departamentelor de resurse umane, avand un impact profund asupra angajatilor si bunei functionari a companiei. Cu toate acestea, chiar si cu o atentie deosebita acordata acestui proces, pot aparea adesea diverse provocări, cum ar fi erorile de calcul sau adaptarea sistemelor de calcul la schimbarile legislative. 
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-2-28
Pe o piata din ce in ce mai competitiva, companiile se confrunta cu provocari din ce in ce mai dificile pentru mentinerea si cresterea performantei angajatilor. In acest context, managementul performantei si implicarea angajatilor, componente vitale ale unei culturi organizationale performante, joaca roluri cruciale. 
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-02-28
Ca un HSE Manager sa se faca auzit, trebuie sa vorbeasca limba de business. Managerii sunt oameni pragmatici, interesati de avantaje, beneficii, performanta, reducere de costuri, productivitate etc. 
Pus la dispozitie de Valoris HR, 2024-02-29
Daca in compania ta s-au desfasurat recent procese de recrutare si selectie, te-ai intalnit cu singuranta cu cateva provocari, cum ar fi: lipsa de canditati potriviti, aplicari care nu sunt relevante pentru rolul pe care doresti sa il ocupi sau timpul prea scurt in care trebuie sa faci o inlocuire in echipa ta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-02-29
44% din liderii HR simt presiune crescuta pentru a demonstra valoarea investitiilor in programele pentru angajati. Desi recunosc importanta muncii lor si legatura cu performanta financiara a firmei, justificarea numerica a impactului strategiilor HR este o provocare. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-02-29
Worktelligent inoveaza modul in care HR-ul interactioneaza cu angajatii, digitalizand si simplificand procese operationale traditionale. Prin integrarea tehnologiei de invatare automata (Machine Learning), Worktelligent analizeaza si clasifica automat cererile trimise prin e-mail, convertindu-le in tichete gestionate inteligent si redirectionandu-le eficient catre echipa HR potrivita.
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-02-29
Implementarea Worktelligent la Zentiva a redefinit semnificativ operatiunile HR. Solutia a simplificat procesele de pontaj si suport angajati, transformand acest proces complex intr-o experienta usoara, prietenoasa si totodata transparenta pentru angajati.
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-03-01

DISC este un model de evaluare a comportamentului si a personalitatii, care isi are originile in teoriile psihologului american William Marston. Acesta imparte comportamentul uman in patru dimensiuni principale: Dominanta (D), Influenta (I), Stabilitate (S) si Conformitate (C).

Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Cum a modificat pandemia recrutarile? Ce isi doresc angajatii si ce cauta angajatorii?
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-03-22
2020 a produs schimbari profunde pe piata muncii, in raporturile dintre angajatori si candidati. Pandemia s-a declansat intr-un moment in care recrutarea era deja ingreunata de lipsa fortei de munca specializate.

Dupa socul adaptarii la noile conditii de munca si reevaluarea modului de a face business, companiile se gasesc acum in situatia de a fi nevoite sa isi schimbe si modul in care recruteaza.

Pe partea angajatilor se contureaza dorinta de a primi sprijin concret din partea companiilor, mai ales prin dezvoltarea de mecanisme si programe care sa sprijine munca de acasa si efectele sale – de la programe de sanatate mentala, la ajutor pentru amenajarea unui birou in locuinta.
Potrivit unui sondaj efectuat de Undelucram.ro, citat de Wall-Street.ro, 80% dintre companii intentioneaza sa isi mentina echipele sau sa recruteze in anul 2021. Pachetele de beneficii au fost ajustate deja, pentru a reflecta conditiile impuse de pandemie. Peste 57% dintre companii au taiat programele de training si programele de wellbeing. Pentru ca majoritatea muncii se desfasoara de acasa, 9% dintre angajatori nu au mai decontat serviciile de transport. Doar 23% dintre companii nu au taiat niciun beneficiu din pachetul salarial.
 
In acelasi timp, angajatii si-au adaptat si ei dorintele in ceea ce priveste sprijinul oferit de angajator si beneficiile primite la locul de munca. Un studiu EY, citat tot de Wall-Street.ro, arata ca peste jumatate dintre respondenti vor ca angajatorul sa le ofere mijloacele pentru a-si desfasura activitatea de acasa – de la echipament IT, la mobilier de birou. Aproape 50% dintre angajati simt nevoia ca angajatorul sa le puna la dispozitie programe de sprijin pentru sanatatea fizica si mentala.
 
Potrivit studiului citat mai sus, respondentii isi doresc de la viitorul angajator mai multe asigurari de domeniul medical si un program de munca flexibil chiar si dupa intoarcerea la birou. Angajatii isi mai doresc programe de training, avansare si dezvoltare, dar si pachete financiare generoase.
Pentru specialistii de Resurse Umane, care trebuie sa gaseasca o cale de mijloc intre nevoile de business si dorintele angajatilor, asta inseamna atat o mai mare flexibilitate in gasirea candidatilor potriviti, cat si oferirea de beneficii adaptate la noua realitate.
Iata cinci modalitati in care pandemia a schimbat recrutarea:

1.La inceputul pandemiei multe companii au fost nevoite sa treaca in decurs de cateva zile la munca de acasa, indiferent de nivelul de digitalizare pe care il aveau anterior. Astfel, a devenit evident ca multe din aspectele activitatii lor se pot desfasura fara probleme de la distanta. A mai fost un singur pas pana la a realiza ca telemunca face posibila accesarea unor resurse care pana acum erau inaccesibile. Practic, se poate recruta acum in intreaga lume, iar piata muncii a devenit globala.

2. In procesul de recrutare au ramas importante calitati ale angajatilor precum capacitatea de comunicare, munca in echipa, specializarea in domeniul dorit. Devin insa la fel de importante, daca nu cumva le depasesc, aptitudinile digitale, capacitatea de adaptare rapida la nevoile de business si capacitatea de a munci independent, fara supervizare permanenta.

3. Pentru ca aptitudinile digitale si capacitatea de munca independenta incep sa cantareasca tot mai mult in procesul de recrutare, organizatiile vor fi nevoite sa isi puna problema salarizarii pentru acesti angajati, atat de doriti de toate companiile: vor fi ei platiti pentru rolul pe care il ocupa in companie sau salarizarea lor va fi stabilita in functie de cat de cautati sunt pe piata muncii?

4. Este limpede ca multi angajati sufera de anxietate la gandul ca pandemia le va afecta finantele, asa ca fie raman blocati in slujbe care nu le corespund 100% aptitudinilor si dorintelor, fie nu indraznesc sa ceara angajatorilor programe care sa le asigure linistea si confortul necesar pentru a atinge productivitatea maxima. Este rolul specialistilor din HR sa atraga talentul necesar companiei si sa le ofere angajatilor siguranta pentru viitor si confortul de a lucra intr-un rol stabil.

5. Recrutarea moderna s-a mutat in online. Desi nimic nu poate lua locul intalnirii fata in fata dintre angajati si specialistii din HR, discutiile initiale prin telefon si recrutarea prin platforme video devin tot mai utilizate, iar viitorii angajati sunt tot mai confortabili cu aceste modalitati. Pentru ca este o activitate consumatoare de timp, multe companii isi externalizeaza recrutarea catre parteneri care le ofera garantia gasirii celui mai bun candidat, in cel mai scurt timp si cu cele mai mici costuri. Serviciul de recrutare oferit de colorful.hr, spre exemplu, ofera companiilor un plan personalizat, la sfarsitul caruia organizatia primeste o lista scurta cu cei mai buni candidate din care sa isi aleaga viitorul angajat de top. Expertii colorful.hr se ocupa de selectia si evaluarea candidatilor, filtrarea lor in functie de eficienta, motivatie si asteptari, si programarea interviurilor cu candidatii de pe lista scurta.
 
AICI gasesti detalii despre Externalizarea salarizarii si administrarii de personal
 
Fii la curent cu cele mai noi informatii din domeniul resurselor umane! Aboneaza-te la newsletterul colorful.hr pentru a afla ce evenimente de HR si de legislatie organizam, ce aplicatii si servicii de resurse umane mai lansam si care sunt noutatile si trendurile din HR.

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate