Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Human Invest, 2019-04-17
Human Invest organizeaza in data de 29 mai 2019, in Bucuresti, conferinta “The next challenges: Leading better. Leading differently.” Evenimentul, care marcheaza aniversarea de 20 de ani a companiei de consultanta pe piata locala, reuneste CEO si HR Directori din companii de top din România, speakeri internationali si consultanti locali Human Invest.
Pus la dispozitie de Hotel Melodia, 2019-04-22
Eficienta, efortul, grupul, barierele, imbunatatirea relatiilor, atingerea obiectivelor sau rezolvarea problemelor sunt doar cateva dintre elementele definitorii pentru termenul de team building. Principiul unor astfel de evenimente corporative este relationarea, iar ideea de “Fun” vine sa completeze reusita evenimentelor prin oferirea unor activitati de entertainment, petreceri tematice si activitati atractive  intr-un cadru modern si relaxant de 4*, pe litoral, cu tarife incepand de la 299 lei/persoana.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2019-04-22
Tehnologia a determinat schimbari masive in departamentele de HR, iar inovatia in domeniu continua sa transforme modul in care managerii de resurse umane se ocupa de salarizare si de administrarea personalului. Pe langa faptul ca softurile specializate in resurse umane simplifica munca intr-un departament de HR, acestea se reinventeaza periodic si permit accesul simplu si rapid la o diversitate de date si informatii, ceea ce imbunatateste semnificativ munca specialistilor in resurse umane.
Pus la dispozitie de Institutul de Marketing, 2019-04-24
Ce trebuie sa stie un profesionist de marketing? Care sunt noile competente si instrumente care ii pot ajuta pe cei implicati in marketing sa faca fata cerintelor in continua schimbare din piata? CIM a redefinit recent competentele pe care trebuie sa le aiba un profesionist de marketing in trei mari categorii: competente de baza, competente tehnice  si  comportamente.
Pus la dispozitie de Marcom Hub, 2019-05-06
Desavarsirea profesionala si sentimentul de apartenenta la job sunt doua dintre motivele importante care ne retin intr-o echipa. Hai sa vedem cum poti tu, din rolul de HR Manager, sa mentii vie motivatia colegilor, folosind conceptul de #experience. Daca citesti textul pana la capat gasesti si doua exemple relevante :)
Cum argumentam investitia in dezvoltarea primului nivel de manageri
Pus la dispozitie de FranklinCovey Romania, 2019-02-28
Chiar daca expresia “the front line produces the bottom-line”a intrat in limbajul de afaceri, nu totdeauna ea se reflecta si in decizia de a investi in dezvoltarea managerilor din prima linie.

Am observat ca de obicei nivelul investitiei este corelat cu nivelul ierarhic al participantilor. Cu cat populatia in training este mai sus in ierarhie, cu atat se bucura de un buget mai generos. Cauzele sunt multiple, de la a considera ca managementul superior are cel mai mare impact in producerea rezultatelor, pana la a cauta programe inovative, mai scumpe, deoarece managerii seniori “au mai facut cursuri si este nevoie de ceva deosebit pentru a le capta interesul”.

In continuare, vrem sa oferim cateva argumente in favoarea realizarii unei investitii potrivite in dezvoltarea managerilor din primul nivel. Despre cine este vorba? Ne referim la managerul din prima linie folosind termeni ca lider de echipa sau “junior manager” sau “first time manager” conform logicii ca prima ta promovare ca manager are loc doar de pe o pozitie de “individual contributor”. Ultimele denumiri pot genera confuzia ca managerii din prima linie sunt persoane tinere. Nu neaparat. De fapt, cel mai apropiat termen este cel de “people manager”, adica o persoana care conduce direct alti angajati care nu sunt manageri. Si o poate face la fel de bine de ieri sau de 10 ani.

Consideram ca managerii din prima linie au un impact covarsitor asupra rezultatelor de business prin cateva parghii:
  • productivitatea angajatilor deoarece ei conduc munca majoritatii persoanelor din organizatie. In general, 80% dintre angajatii unei companii sunt cei care raporteaza direct liderilor de echipa.
  • loialitatea angajatilor. Stim ca managerii reprezinta principalul motiv pentru care oamenii parasesc compania. Prin modul in care relationeaza cu ei, managerii influenteaza direct fluctuatia de personal. Se ajunge uneori la situatia in care departamentul de resurse umane este sufocat de recrutarea pozitiilor de entry level si nu mai are timp sau buget pentru planificarea dezvoltarii exact a celor care urmeaza sa-i preia pe noii recruti. Este ca intr-un cerc vicios!
  • cultura organizatiei pentru ca managerii din primul nivel creeaza si poarta cu ei cultura pe care o transmit mai departe celor 80% din companie condusi de acestia.
  • loialitatea clientilor deoarece relationarea organizatiei cu clientii ei are loc in special in front line. Practica demonstreaza ca modul in care angajatii interactioneaza direct cu consumatorii determina in proportie de 70% perceptia acestora asupra organizatiei. Modul in care liderii de echipa reusesc sa promoveze o cultura orientata pe client influenteaza experienta clientilor cu organizatia.
  • inovatia. Persoanele care pot intelege cel mai bine nevoile in permanenta schimbare ale clientilor sunt tot cele din prima linie. Managerii influenteaza angajamentul persoanelor din zona operationala, determinand interesul acestora de a semnala noi oportunitati de business pe baza feedback-ului consumatorilor.
Incercati sa atribuiti valori financiare celor 5 parghii in functie de dimensiunea organizatiei in care activati. De exemplu, cat “face” o crestere cu 10% a productivitatii, o reducere a fluctuatiei de personal de la 30% la 15%, implementarea unei culturi orientata pe client care sa creasca Net Promoter Score de la 20% la 50% sau lansarea unui serviciu cu valoare adaugata care sa fie cumparat de catre 40% dintre clientii activi in urmatorul an.

Veti obtine niste cifre surprinzatoare. Nu inca? Va invit sa mai calculati odata.

Cu siguranta merita sa aveti manageri din prima linie pregatiti la nivelul importantei rolului pe care il joaca. Dar cat de mare este nevoie sa fie investitia? As spune ca cel putin la nivelul provocarilor pe care acestia le au pentru indeplinirea rolului. Nu este o misiune usoara sa fii manager in prima linie, iar astazi pare ca aceasta misiune devine din ce in ce mai dificila. Iata cateva motive:

1. Dualitatea rolului. Liderul de echipa este atat jucator, cat si antrenor in propria echipa. Este ca mersul pe sarma – usor sa-ti pierzi echilibrul si sa cazi si greu sa revii inapoi. Prea multa energie alocata in rolul de jucator diminueaza contributia in rolul de coach si asta atarna greu pe termen lung.

2. Schimbarile demografice. Conducand pozitii de entry-level, liderii de echipa se confrunta cel mai intens cu schimbarile de generatii, fiind in situatia de a-si adapta comportamentul in functie de specificul generatiilor Millennials sau, curand, Z.

3. Echipele virtuale. Datorita globalizarii si migrarii fortei de munca, managerii sunt pusi adeseori in situatia de a conduce oameni la distanta. Astfel, este nevoie ca ei sa cunoasca noi modalitati de a creste angajamentul sau de a evidentia contributia unor persoane care nu sunt in acelasi birou.

4. Schimbarea rapida a activitatii. Cele mai ample schimbari ale naturii jobului au loc in zona operationala. Aici este campul de batalie unde actioneaza atat schimbarile care vin dinspre piata spre organizatie, cat si noile proceduri sau sisteme de lucru implementate de sus in jos. Iar schimbarile in sine sunt din ce in ce mai frecvente si mai ample. Nu numai ca este nevoie sa inteleaga si sa accepte schimbarea, dar e necesar sa-si conduca si echipele prin procesele de schimbare.

Toate aceste provocari necesita schimbari atat de paradigma - trecerea de la gandirea de individual contributor la cea de first-level leader, cat si de comportamente - trecerea de la abilitati tehnice la cele de leadership.

Ele solicita evident o investitie din partea organizatiei, care este mult mai mica decat diferenta produsa in rezultatele de business. Aceasta se intampla deoarece “the front line produces the bottom-line” actioneaza pe principiul parghiei: un efort mic, dar corect aplicat, genereaza un efect mult mai mare.

Pentru voi ce inseamna ”corect aplicat”?

Vezi toate articolele scrise de FranklinCovey Romania

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate