Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Pus la dispozitie de BIA, 2023-04-25
Conform prevederilor Hotararii nr. 970/2023, companiile au avut termen pana la data de 17 aprilie 2024 sa implementeze metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii. Daca ai ratat insa acest termen, ar trebui sa faci toate demersurile necesare cat mai curand.
Pus la dispozitie de BIA, 2024-04-25
"Nu se potriveste culturii companiei si am decis sa intrerupem colaborarea!" E una dintre concluziile frecvente in evaluarea unui angajat dupa perioada de proba sau chiar mai devreme. Dar cum poti evita aceasta situatie, care este costisitoare din punct de vedere financiar, dar si ca timp si imagine pentru companie?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Pe langa atingerea obiectivelor, noi credem ca exista si alte aspecte ale performantei ce trebuie valorificate. Spre exemplu, evaluarea competentelor, care implica analiza abilitatilor, aptitudinilor, comportamentelor si capacitatilor angajatilor in contextul muncii lor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Ai observat ca feedback-ul declanseaza in noi emotii puternice si sentimentul de a fi judecat? Este normal, pentru ca, de cele mai multe ori, vine din partea unei autoritati, iar acest lucru induce teama. Pentru a depasi aceasta bariera, iata cateva lucruri pe care le poti face, sa sporesti performanta angajatilor, prin feedback.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Setarea prioritatilor reprezinta pentru liderii de HR un proces extrem de important, de care depinde atat succesul departamentului de HR, cat si al intregii organizatii. Un sondaj Gartner a venit in intampinarea provocarilor cu care se confrunta HR managerii si a realizat un top 5 actiuni de intreprins in 2024. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Bunastarea unei organizatii depinde in mare parte si de cat de eficient si bine pus la punct este procesul de salarizare. Externalizarea acestui proces vine la pachet cu o multime de beneficii precum economie de timp si resurse, expertiza, consultanta permanenta si o gestionare eficienta a resurselor umane.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Respectarea reglementarilor in vigoare reprezinta una dintre conditiile esentiale pentru orice organizatie de succes, iar o modificare legislativa de impact este si cea referitoare la concediile medicale. Incepand cu luna aprilie, noi tipuri de concedii medicale figureaza pe lista exceptarilor de la plata contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS).
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
55% dintre oamenii de HR se asteapta ca gestionarea cresterii costurilor salariale din cauza inflatiei sa reprezinte cea mai mare provocare de business in 2024. Care sunt cele mai presante provocari legate de candidati? Ce piedici avem in procesul de recrutare? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
Cum stau lucrurile pe piata muncii in ultima vreme? Pana in anul 2030, se prevede o nevoie de peste 600.000 de persoane pentru a ocupa posturi care necesita competente avansate, in conditiile in care doar 1% din populatia cu varsta intre 25 si 64 de ani participa la programe de formare profesionala.
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2024-04-29
Digitalizarea in domeniul resurselor umane nu este doar o adaptare la progresul tehnologic, ci o oportunitate de a revolutiona complet modul in care functionează departamentul tau. Adoptarea unor solutii software specializate este esentiala pentru a creste eficienta, a raspunde cerintelor pietei in schimbare si a ramane competitiv. 
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-04-29
Implicarea si performanta angajatilor sunt factori cruciali in succesul organizatiei dar intrebarea e cum poti debloca intregul potentialul echipei pentru a creste productivitatea? 

 
Pus la dispozitie de Pharma Nord, 2024-04-29
Aceste doua functii cognitive importante tind sa ne incetineasca sau sa ne joace feste, pe masura ce inaintam in varsta. Aceasta poate fi o provocare, mai ales daca ai un job care necesita multa planificare si gandire creativa.
Pus la dispozitie de CODECS, 2024-04-30
In ciuda progreselor tehnologice pe care le-am facut si le facem, munca unei organizatii este facuta de oameni. Oamenii sunt aceia care alcatuiesc interfata cu clientul, realizeaza produsul, presteaza serviciul, planifica si coordoneaza, imbunatatesc procese, asigura calitatea si aduc profit.
Pus la dispozitie de Andreea Gheorghita, Doru Paducel & Ana M. Marin, 2024-04-30
Iti creezi timp si spatiu pentru a te asculta pe tine insuti?  Un articol util despre modele si practici de reflectie si reflexie scris de colegii nostri de la EMCC Romania.
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Acest articol contine informatii utile top managerilor, directorilor HR si coordonatorilor HSE interesati sa implementeze in organizatia lor programe de tip Autoritatea sa Opresti Munca (in engleza Stop Work Authority – SWA).
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Articolul da o imagine de ansamblu asupra modului in care pot fi setate elementele care contribuie la o experienta a clientilor controlabila si de buna calitate.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Descopera cum instrumentele Thomas au fost integrate in programul de dezvoltare a leadershipului unei mari universitati din Marea Britanie pentru a o diferentia ca angajator.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Intr-un interviu realizat de Thomas International cu Alicia Collinson, Senior Associate la Thrive Law, au fost explorate aspectele cruciale ale bunastarii angajatilor si sanatatii mentale in organizatii. Alicia a oferit idei valoroase despre provocarile comune cu care se confrunta organizatiile si sfaturi practice pentru a le depasi. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-04-30
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-05-07
Ultimii ani gasesc organizatiile din ce in ce mai preocupate de construirea unui mediu de lucru motivant si plin de scop pentru membrii generatiei Z, urmati indeaproape de Millenials. Tinand cont de contextul global in care ne aflam, caracterizat de instabilitate, de o populatie care imbatraneste, de noi tendinte legate de ce anume ne dorim de la locul de munca, acest focus pe generatiile mai noi e lesne de inteles. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-05-07
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-05-07
In mod frecvent suntem expusi la schimbari si provocari care ne cer sa ne adaptam si sa ne integram noi rutine in viata noastra. De la tranzitiile majore la cele mai mici ajustari, capacitatea noastra de a face fata schimbarii si de a ne adapta este esentiala pentru succesul si bunastarea noastra.
Cum stimulezi creativitatea in organizatie?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2021-07-16
14 experti HR de top din Romania ne impartasesc experienta lor bogata in materie de stimulare a creativitatii angajatilor si ne fac recomandari de instrumente si idei pentru a declansa potentialul creativ al angajatilor intr-un material din seria “Idei care dau idei”.
 
Regasiti, mai jos, un extras din materialul elaborat in colaborare cu Co-Factor (www.co-factor.ro), iar la sfarsitul acestui articol, puteti accesa linkul care va va conduce la documentul integral.

CE ESTE CREATIVITATEA

Conform unui sondaj efectuat de IBM, vizand peste 1.500 de directori executivi din 33 de industrii și 60 de țări, atributul #1 pe care un CEO il caută la angajati nu este disciplina, integritatea, inteligența sau inteligența emoțională. Este creativitatea.

 
Sursa: www.fastcompany.com

In ceea ce priveste tara noastra, conform PwC Global Survey 2017, “data fiind viteza si amploarea schimbarilor tehnologice, 94% dintre directorii generali din Romania considera creativitatea si inovatia ca fiind aptitudini cheie ale angajatilor pentru organizatie”.
 
Creativitatea este un concept multidimensional, cu o natura complexă, care se manifesta la multe niveluri distincte, in absolut orice domeniu.
 
In ceea ce priveste creativitatea in companii, ea este inteleasa ca o abilitate de a crea valoare prin idei noi, solutii, metode, produse sau servicii noi sau imbunatatite.
 
DE CE NE DORIM CREATIVITATEA

Beneficiul principal este crearea de valoare prin idei, solutii, metode, produse sau servicii noi sau imbunatatite. Prin creativitate se ajunge la mult-ravnita inovatie.
 
Inovatia este direct legata de creativitate. Nu egala, ci dependenta intr-o mare masura de ea. Din ce in ce mai multe companii au in vedere angajarea unor oameni creativi, care sa ii ajute in construirea unor solutii inovatoare, sa ii propulseze pe pietele curente sau sa ii ajute sa deschida piete noi. In egala masura ar trebui sa se preocupe de crearea unui climat care sa favorizeze creativitatea.
 
Creativitatea este mai importanta decat cunoasterea.”
– Albert Einstein –
 
Creativitatea are un rol esential în amplificarea tuturor aspectelor performantei in afaceri – de la proiectarea noilor produse sau servicii pana la introducerea lor in productie, marketingul si livrarea acestora.
 
Practica a dovedit ca atunci cand oamenilor creativi li se aloca responsabilitati cu insemnatate si li se ofera autonomie in munca, beneficiile sunt ridicate pentru companie, iar la nivel de echipa ei devin motorul care da sens actiunii de grup.
 
INSTRUMENTE SI IDEI

CLIMATUL POZITIV
Conceptul de “employee happiness” este extrem de important intr-o organizatie. De aceea, la fel de important este ca managementul sa creeze climatul adecvat pentru ca angajatii sa se poata conecta cu scopul lor personal si organizational, sa ramana ancorati in emotii pozitive. Ceea ce ii face sa se simta bine la locul de munca, ii face si mai dispusi sa-si deschida rezervorul creativ.
 
SENTIMENTUL DE SIGURANTA
Steve Jobs spunea ca pentru a putea fi creativi, oamenii au nevoie sa se simta psihologic in siguranta. Siguranta psihologica este un sentiment care apare atunci cand angajatul nu simte niciun risc ca echipa sa-l perceapa ca fiind ignorant sau incompetent. Asadar, angajatul devine mai putin vulnerabil la critica.
 
Cand angajatii nu se simt psihologic in siguranta la locul de munca, se tem sa puna intrebari sau sa provoace mentalitatea dominanta, iar rata de succes a intregii echipe scade drastic.
 
AUTONOMIE
Libertatea de decizie sau de actiune este o conditie necesara a manifestarii creativitatii, in ciuda unor teorii vehiculate in sec. XX (infirmate, intre timp, de numeroase studii), care afirmau ca doar constrangerea ne face mai creativi. Autonomia este rezultatul increderii cu care managerii ii investesc pe angajati. Increderea stimuleaza responsabilitatea si este o garantie a unei valori pe care angajatul se straduieste sa o creeze.
 
Descarca materialul complet aici

Vezi toate articolele scrise de Co-Factor Performance Management

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate