Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Pus la dispozitie de BIA, 2023-04-25
Conform prevederilor Hotararii nr. 970/2023, companiile au avut termen pana la data de 17 aprilie 2024 sa implementeze metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii. Daca ai ratat insa acest termen, ar trebui sa faci toate demersurile necesare cat mai curand.
Pus la dispozitie de BIA, 2024-04-25
"Nu se potriveste culturii companiei si am decis sa intrerupem colaborarea!" E una dintre concluziile frecvente in evaluarea unui angajat dupa perioada de proba sau chiar mai devreme. Dar cum poti evita aceasta situatie, care este costisitoare din punct de vedere financiar, dar si ca timp si imagine pentru companie?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Pe langa atingerea obiectivelor, noi credem ca exista si alte aspecte ale performantei ce trebuie valorificate. Spre exemplu, evaluarea competentelor, care implica analiza abilitatilor, aptitudinilor, comportamentelor si capacitatilor angajatilor in contextul muncii lor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Ai observat ca feedback-ul declanseaza in noi emotii puternice si sentimentul de a fi judecat? Este normal, pentru ca, de cele mai multe ori, vine din partea unei autoritati, iar acest lucru induce teama. Pentru a depasi aceasta bariera, iata cateva lucruri pe care le poti face, sa sporesti performanta angajatilor, prin feedback.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Setarea prioritatilor reprezinta pentru liderii de HR un proces extrem de important, de care depinde atat succesul departamentului de HR, cat si al intregii organizatii. Un sondaj Gartner a venit in intampinarea provocarilor cu care se confrunta HR managerii si a realizat un top 5 actiuni de intreprins in 2024. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Bunastarea unei organizatii depinde in mare parte si de cat de eficient si bine pus la punct este procesul de salarizare. Externalizarea acestui proces vine la pachet cu o multime de beneficii precum economie de timp si resurse, expertiza, consultanta permanenta si o gestionare eficienta a resurselor umane.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-04-26
Respectarea reglementarilor in vigoare reprezinta una dintre conditiile esentiale pentru orice organizatie de succes, iar o modificare legislativa de impact este si cea referitoare la concediile medicale. Incepand cu luna aprilie, noi tipuri de concedii medicale figureaza pe lista exceptarilor de la plata contributiei la asigurarile sociale de sanatate (CASS).
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
55% dintre oamenii de HR se asteapta ca gestionarea cresterii costurilor salariale din cauza inflatiei sa reprezinte cea mai mare provocare de business in 2024. Care sunt cele mai presante provocari legate de candidati? Ce piedici avem in procesul de recrutare? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-04-29
Cum stau lucrurile pe piata muncii in ultima vreme? Pana in anul 2030, se prevede o nevoie de peste 600.000 de persoane pentru a ocupa posturi care necesita competente avansate, in conditiile in care doar 1% din populatia cu varsta intre 25 si 64 de ani participa la programe de formare profesionala.
Pus la dispozitie de Wizrom Software, 2024-04-29
Digitalizarea in domeniul resurselor umane nu este doar o adaptare la progresul tehnologic, ci o oportunitate de a revolutiona complet modul in care functionează departamentul tau. Adoptarea unor solutii software specializate este esentiala pentru a creste eficienta, a raspunde cerintelor pietei in schimbare si a ramane competitiv. 
Pus la dispozitie de SHL Romania, 2024-04-29
Implicarea si performanta angajatilor sunt factori cruciali in succesul organizatiei dar intrebarea e cum poti debloca intregul potentialul echipei pentru a creste productivitatea? 

 
Pus la dispozitie de Pharma Nord, 2024-04-29
Aceste doua functii cognitive importante tind sa ne incetineasca sau sa ne joace feste, pe masura ce inaintam in varsta. Aceasta poate fi o provocare, mai ales daca ai un job care necesita multa planificare si gandire creativa.
Pus la dispozitie de CODECS, 2024-04-30
In ciuda progreselor tehnologice pe care le-am facut si le facem, munca unei organizatii este facuta de oameni. Oamenii sunt aceia care alcatuiesc interfata cu clientul, realizeaza produsul, presteaza serviciul, planifica si coordoneaza, imbunatatesc procese, asigura calitatea si aduc profit.
Pus la dispozitie de Andreea Gheorghita, Doru Paducel & Ana M. Marin, 2024-04-30
Iti creezi timp si spatiu pentru a te asculta pe tine insuti?  Un articol util despre modele si practici de reflectie si reflexie scris de colegii nostri de la EMCC Romania.
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Acest articol contine informatii utile top managerilor, directorilor HR si coordonatorilor HSE interesati sa implementeze in organizatia lor programe de tip Autoritatea sa Opresti Munca (in engleza Stop Work Authority – SWA).
Pus la dispozitie de Corporate Dynamics, 2024-04-30
Articolul da o imagine de ansamblu asupra modului in care pot fi setate elementele care contribuie la o experienta a clientilor controlabila si de buna calitate.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Descopera cum instrumentele Thomas au fost integrate in programul de dezvoltare a leadershipului unei mari universitati din Marea Britanie pentru a o diferentia ca angajator.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-04-30
Intr-un interviu realizat de Thomas International cu Alicia Collinson, Senior Associate la Thrive Law, au fost explorate aspectele cruciale ale bunastarii angajatilor si sanatatii mentale in organizatii. Alicia a oferit idei valoroase despre provocarile comune cu care se confrunta organizatiile si sfaturi practice pentru a le depasi. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-04-30
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-05-07
Ultimii ani gasesc organizatiile din ce in ce mai preocupate de construirea unui mediu de lucru motivant si plin de scop pentru membrii generatiei Z, urmati indeaproape de Millenials. Tinand cont de contextul global in care ne aflam, caracterizat de instabilitate, de o populatie care imbatraneste, de noi tendinte legate de ce anume ne dorim de la locul de munca, acest focus pe generatiile mai noi e lesne de inteles. 
Pus la dispozitie de Business Apps, 2024-05-07
Worktelligent redefineste managementul cererilor de asistenta in modulul Employee Service Center, integrand Machine Learning pentru clasificarea automata a e-mailurilor in tichete, imbunatatind astfel timpul de raspuns cat si legatura dintre angajati si HR Ops.
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-05-07
In mod frecvent suntem expusi la schimbari si provocari care ne cer sa ne adaptam si sa ne integram noi rutine in viata noastra. De la tranzitiile majore la cele mai mici ajustari, capacitatea noastra de a face fata schimbarii si de a ne adapta este esentiala pentru succesul si bunastarea noastra.
​Detasarea, delegarea si detasarea transnationala
Pus la dispozitie de Nestlers Group, 2023-10-02
Detasarea, delegarea si detasarea transnationala sunt concepte distincte in contextul Codului Muncii din Romania, fiecare avand particularitatile sale. Acestea sunt subiecte de importanta majora in mediul de afaceri si in relatiile de munca, deoarece implica schimbari temporare ale locului de munca si au implicatii semnificative asupra drepturilor si obligatiilor angajatilor si angajatorilor.

Delegarea

Delegarea este o procedura prin care un angajat este trimis sa indeplineasca temporar atributiile unui alt loc de munca, in alta unitate, sub coordonarea si controlul angajatorului sau obisnuit.
Scop: Scopul delegarii este de a permite angajatului sa isi pastreze legatura cu angajatorul sau obisnuit, dar sa lucreze temporar pentru alta unitate, pentru proiecte specifice sau acoperirea nevoilor temporare ale altor unitati.
Durata: Delegarea poate fi dispusa pentru o perioada de cel mult 60 de zile calendaristice in 12 luni si se poate prelungi pentru perioade succesive de maximum 60 de zile calendaristice, numai cu acordul salariatului.
Salariu: Angajatul pastreaza contractul de munca cu angajatorul si salariul. Salariatul delegat poate primi indemnizatii de delegare, precum si cheltuieli pentru transport si cazare, in functie de lege sau contractul colectiv de munca aplicabil.
Consimtamant: Delegarea necesita consimtamantul scris al ambelor unitati implicate (angajatorul de baza si unitatea gazda) si al angajatului, daca perioada depaseste 60 de zile.

Detasarea

Detasarea presupune schimbarea temporara a locului de munca, din dispozitia angajatorului, la un alt angajator, in scopul executarii unor lucrari in interesul acestuia.
Scop: Permite angajatului sa lucreze temporar la un alt angajator, in Romania.
Durata: Detasarea are, de asemenea, o limita de timp, cu o perioada maxima de un an, cu posibilitatea de prelungire in functie de circumstante. In mod exceptional, prelungirea poate fi realizata din sase in sase luni, cu acordul ambelor parti.
Salariu: Angajatul detasat primeste salariul de la unitatea la care este detasat, dar pastreaza unele drepturi de la angajatorul care a dispus detasarea. De exemplu, pe durata detasarii, angajatul beneficiaza de drepturile care ii sunt mai favorabile, fie de la angajatorul care a dispus detasarea, fie de la angajatorul la care este detasat.
Consimtamant: Detasarea nu necesita consimtamantul angajatului, ci acordul unitatilor angajatoare implicate.

Detasarea transnationala in UE

Detasarea transnationala este un concept distinct care se refera la trimiterea temporara a unui angajat intr-o alta tara membra a Uniunii Europene sau Spatiului Economic European, pentru a desfasura activitati acolo.
Scop: Scopul detasarii transnationale este de a permite angajatului sa lucreze in alta tara, de obicei pentru acelasi angajator sau pentru o entitate legata de acesta, in conformitate cu regulile si acordurile internationale aplicabile.
Durata: Durata detasarii nu poate depasi 24 luni.
Salariu: Angajatul poate primi un salariu diferit sau beneficii specifice in tara in care este detasat, dar pastreaza in general legaturile cu angajatorul din tara de origine.
Consimtamant: Detasarea transnationala implica respectarea regulilor si acordurilor internationale si necesita consimtamantul angajatului. In plus, pot exista formalitati legate de munca si imigratie care trebuie respectate in ambele tari implicate.

In acest sens, Nestlers Group si xpath.global organizeaza un eveniment intitulat Impact of Labor, Social Security and Tax on Personnel Posting in the EU, menit sa ajute companiile si departamentele de resurse umane care se ocupa cu detasarea angajatiilor in tari din Uniunea Europeana. Acest eveniment va avea ca speakeri specialisti din mai multe tari europene precum Germania, Austria, Belgia, Olanda, Franta, Romania, Spania si reprezentanti din institutii precum Autoritatea Europeana a Muncii si OECD care vor dezvolta teme legate de taxe, legislatia muncii si securitate sociala.
 
Prin urmare, participarea la acest eveniment ofera oportunitatea de a obtine informatii actualizate si de specialitate. Aceasta va permite participantilor sa actioneze in conformitate cu legislatia in vigoare si, implicit, sa previna posibile amenzi si sanctiuni in viitor.

In concluzie, delegarea si detasarea conform Codului Muncii din Romania se refera la lucrul temporar in tara de origine, in timp ce detasarea transnationala implica lucrul temporar intr-o alta tara. Toate aceste concepte necesita o planificare si o documentare atenta pentru a respecta legile si reglementarile aplicabile. Este important ca angajatii si angajatorii sa fie bine informati si sa obtina consimtamantul necesar inainte de a proceda la oricare dintre aceste tipuri de relocari temporare.


Vezi toate articolele scrise de

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate