Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Despre un feedback, gender bias si blind spots
Pus la dispozitie de Roxana Mitu, 2020-02-27
In aceasta perioada rulam o campanie de promovare pentru programele de invatare „Evolution Journey” dezvoltate si recomandate de Trend.
 
In urma cu cateva saptamani am primit un mesaj in legatura cu pozele care promoveaza programul de leadership. Amica mea imi vorbea despre faptul ca posterul are pe el patru barbati. Nicio femeie. Posterul de promovare al programului de management nu are parte de aceeasi reactie, acolo e si poza mea. Era al doilea mesaj pe acest subiect, mai auzisem pe cineva vorbind despre asta. Stiam ca alti oameni in jurul meu „se atacasera” si au existat reactii in ambele directii; adica am auzit si ‚asa e, sa puneti o femeie acolo!!’ si am auzit si „lasa, dom’le asa daca in programul ala sunt doar barbati!’.
Felul calm, cu bune intentii, in care amica mea, un om echilibrat, a venit cu acest feedback si momentul propice in care m-a prins m-au facut sa am doua realizari:
  • una e legata de felul in care ne uitam la atributele si comportamentele legate de gen (masculin si feminin) si mi-am amintit de Michel Gurian, a carui munca se centreaza mult pe diferentele de gen, autor pe care il recomand si in zona de dezvoltare personala si corporate si care in lumea business este cel mai des citat ca referire la Leadership and the Sexes (2008) la care este coautor cu Barbara Annis.
  • a doua legata de un mare blindspot pe care il aveam atunci cand promovam idei, programe ale companiei.
 
ATRIBUTE SI COMPORTAMENTE
 
Prima reactie la primul feedback primit cronologic a fost „pai, sunt doar ei patru care faciliteaza programul”. N-am priceput prea bine in primele 30 de secunde.
Sunt venita in lumea firmelor de consultanta de 3 ani. Inainte am facut parte dintr-o echipa de training din corporate in care eram si femei si barbati, colegii nostri (clientii interni) nu solicitau femei sau barbati la cursuri (fie ca erau despre comunicare asertiva cu customer service sau coaching cu echipe de IT security), noi, trainerii nu am avut discutii din categoria „sunt femeie si nu car cutii de curs” sau „sunt barbat si nu o sa fac curatenie in sala dupa curs”.
Am fost achizitor de training si fratii de breasla imi sunt martori digital cand spun ca nu am cerut vreodata femeie sau barbat in sala de curs.
Am fost manager de echipa de training si am recrutat si femei si barbati. Le multumesc si le sunt recunoscatoare colegilor mei pentru dovada de profesionalism si de omeni, ca ne-am pazit de stereotipie si ne-am crescut unii pe altii si nu am spus „sunt femeie/ mama si eu nu plec de acasa 2 saptamani; sa plece un coleg barbat/tata”, la fel cum niciunul dintre noi nu a spus „eu sunt barbat, eu lucrez cu echipe active, mie sa imi dai doar managerii grei in curs.”
Vin dintr-o cultura de training si de leadership in care a contat mai mult sa imi doresc sa am rezultate si impact, a contat sa fiu un om bun si bland, a contat sa am curaj si incredere sa incerc lucruri noi, iar acestea sunt deopotriva atribute feminine si masculine, care pot apartine atat unei femei cat si unui barbat.
 
Ultimii trei ani m-au adus in lumea mare, a tuturor business-urilor si a tuturor posibilitatilor, in care mult din influenta traditionala culturala a tarii noastre se simte.
 
Da, am vazut colegii mei Key Account aparandu-ma in conturi in care oamenii nici nu ma vazusera livrand, dar numele din oferta era de femeie iar ei cereau barbat. Dragii mei colegi, KAM, va iubesc pentru cum schimbati culturi!
In mod egal, vad cum se minuneaza oameni cand eu spun ca cele mai reusite workshopuri de inteligenta emotionala le tine un coleg, barbat deci, si ca programul de mindfulness pe care noi il avem a inceput cu un facilitator barbat.
Am o perceptie personala, neverificata in cifre, pe care generatia de traineri si oameni de HR in-jur-de-40-de-ani s-ar putea sa o impartaseasca. O redau intr-un paragraf si apoi va spun la ce ma gandesc cand mentionez atribute si comportamente.
 
Acum cateva luni, cativa dintre mentorii mei in training se amuzau (in digital) despre cat de putini barbati sunt in HR, in general, in companii. Observ si eu asta si am ras si eu cu ei.
In acelasi timp vad ca, in general, sunt mai putine femei in zona de consultanta, training, facilitare care sa lucreze in companii de training/consultanta.
Parerea mea, venita din discutiile personale cu colegii de meserie, este ca ambele ni se trag din cum ne ajutam unii pe altii ca oameni, cum ne sustinem in familii si intre prieteni.
Daca eu as fi fost mamica, la 37 de ani, singurul fel in care as fi putut sa imi fac meseria in firma asta, asa cum o fac acum, cu 40 de nopti dormite in delegatii in 2019 si 106 zile in care am fost in sala la ora 7.45 era daca tatal acelui copil ducea copilul la gradinita, il lua si il si culca seara.
Probabil pare un lucru normal, dar nu multe colege de breasla au avut posibilitatea sa faca asta. Si-atunci, da, suntem mai putine in aria asta.
La fel, singurul mod in care un barbat sa isi faca meseria de HR intr-o organizatie in care sa medieze frecvent conflicte ajunse in impasuri emotionale mari, sa mearga si sa exploreze zone de dezvoltare personala care presupun sute, mii de ore de rabdare si calm este daca el are spatiul sa fie vulnerabil, daca are timpul sa se re-echilibreze emotional, daca are dreptul in familie si intre prieteni sa nu fie puternic, perfect constant.
Din nou, probabil ca pare un lucru normal, dar nu multi colegi de breasla au norocul asta.
Si-atunci, da, si ei sunt mai putini. E o parere personala despre distributia de gen din prezent.
 
Cred cu tarie ca lucrurile acestea se pot schimba daca normalizam perceptiile despre comportamentele de tip masculin si pe cele de tip feminin si daca le oferim apreciere in mod egal, indiferent daca aceste comportamente se regasesc in femei sau in barbati.
 
Vorbeam despre Michael Gurian cu o colega si mi-am dat seama ca inca nu este general acceptat si deloc usor ca o femeie, o fata, are comportamente de tip masculin (sau ca un barbat, baiat are comportamente de tip feminin) si ca asta este normalitatea.
Comportamentele de tip feminin sau masculin nu au legatura cu genul, cu sexualitatea sau cu orientarea sexuala. Actiunile orientate inspre obtinere de deznodamant, de rezultat, gandirea care cauta sa analizeze, comportamentele de manifestare de mandrie, capacitatea de a indura efort fizic si psihic pe termen lung, abordarile care asuma decizie si actiune individuala; acestea sunt atribute masculine. Si va ganditi acum: „sunt multe femei care sunt asa”.
Da, atributele de gen nu au legatura cu genul omului. Actiunile energice, spontane si pline de interes, abordarile echilibrate, flexibile, capacitatea de a lua decizii bazate pe intuitii,  orientarea inspre o planificare a viitorului, cautarea consensului; acestea sunt atribute feminine.
Si acum sigur v-a venit in mine „stai, eu stiu un barbat care e asa!”. Da, e firesc.
 
Au fost etichetate asa si definite ca masculin sau feminin in functie de partea hardware (profilele hormonale si genetice care le influenteaza) si partea software (perceptiile culturale si sociale ale vremurilor cand au fost definite). 
 
In schimb, nu putem spune apriori ca un trainer/un leader femeie are comportamente de tip feminin. Valabila si pentru trainer/leader barbat. Noi le manifestam pe toate indiferent daca suntem femei sau barbati si cred ca putem sa ajutam daca demitizam ce e barbatesc si ce e femeiesc, cred ca putem sa ajutam daca echilibram comportamentele si laturile acestea doua din noi insine.
Odata ajuns in normalitate ca un tata sa isi invete copiii (si) despre emotii si ca o mama sa fie cea care invata copii (si) sa se orienteze spre decizie nu o sa mai avem, ani mai tarziu, profesionisti dezechilibrati. Vor fi mai rare momentele cand o sa ne plangem ca vedem atribute masculine exagerate care duc spre aroganta, duritate sau atribute feminine exagerate care duc spre indecizie, naivitate. Iar in cazul in care v-ati gandit acum, automat, in timp ce citeati „aroganta, duritate” la un barbat arogant aflati ca e firesc pentru ca e un gender bias pe care il avem multi. E ca un soft pe care ni l-a scris cineva si suntem amorsati sa vedem instant ‚barbat’ dupa ce citim ‚masculin’. Atributele acelea puteau fi oricand ale unei femei si sunt convinsa ca stiti si, macar, o femeie aroganta si dura. La fel cum sunt convinsa ca stiti si un barbat indecis.
Vom putea sa echilibram natural distributia de gen in meserii cand ne vom elibera de aceste automatisme. Si vestea buna este ca poate fi facut. Atunci nu v-a mai conta cati sunt din fiecare intr-o poza de pe power point sau postere si, mai mult, probabil ca distributia barbatilor din HR si a femeilor din free-lancing se va ajusta natural.
 
UN MARE BLINDSPOT
 
Va spuneam ca mi-am mai dat seama de ceva si anume despre faptul ca, pe posterele noastre din campanie am afisat cele patru fete pe care le vad cel mai des clientii care intra in program; am pus fetele facilitatorilor.
In realitate nu este chiar asa. Programele acestea au minim 15 oameni care interactioneaza cu participantii parte din program in diverse momente. Si asta este un blindspot pe care imi pare rau ca l-am avut. Ma simt ca la 20 de ani cand dezbateam despre legitimitatea lui Freddy Mercury sau Kobain sau Grohl sa fie frontman pe posterele sau in articolele formatiilor lor. Aici e vorba de business si de altceva, insa ideea ca intr-un Ad sunt doar cei „x” cel mai des vazuti de public e ceva ce ne-a ramas din alta perioada. Si a venit momentul in care vrem sa va facem cunostinta cu echipele care se ocupa de programele noastre.
 
Au fost maxim sase propozitii de feedback, scrise in mediul digital, simplu si frumos care ne-au dat energie sa pornim actiuni legate de doua lucruri importante: unul legat de normalizarea comportamentelor feminine si masculine in mediul business si cel de-al doilea sa luam valul de pe un blindspot si sa va facem cunostinta cu echipe.
Greu cum e uneori, va rugam dati-ne feedback.
Ne angajam sa il primim.
 
 
Roxana Mitu s-a alaturat echipei Trend Consult in anul 2017 ca Senior Business Consultant, livrand programe de customer, ledership si cultura. De la finalul anului 2018 este si People Growth Coordinator, rol din care insoteste calatoriile individuale de dezvoltare ale colegilor. Isi dedica energia pentru constructia unui viitor orientat catre evolutie si dezvoltare, cu sens si autenticitate.  
Programele in care crede pleaca de la premisele invatarii experientiale si conduc la generarea de auto-descoperiri care stau ulterior la baza dezvoltarii de noi comportamente si aptitudini.
Faciliteaza cu placere experiente de dezvoltare personala, grupuri de lucru pe teme de inteligenta si rezilienta emotionala si se declara pasionata de dezvoltarea grupurilor, a echipelor. 

Vezi toate articolele scrise de Trend

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate