Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2018-07-27
Tot mai multe studii scot in evidenta faptul ca in ultimii ani departamentele de HR au inceput sa capete un rol strategic in trasformarea digitala a companiilor. Si, deoarece tehnologia poate prelua mare parte din procesele operationale de HR, precum salarizarea si administrarea de personal, atentia specialistilor in resurse umane se duce mult spre atragerea si retentia talentelor, si spre implementarea unor strategii de employer branding si employee experience. Totusi, multi dintre specialistii HR se tem sa nu fie inlocuiti de tehnologie. Este oare fondata teama lor?
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2018-07-31
Timpul este unul dintre putinele lucruri pe care nu le putem cumpara si are un impact major asupra calitatii vietii noastre, atat personala cat si profesionala. In articolul nostru, am lucrat la un set de intrebari care sa va ofere un punct de pornire pentru a provoca si regandi, daca este cazul, modul in care va folositi timpul.
Pus la dispozitie de BenefitOnline.ro, 2018-07-31
Angajatii romani cheltuiesc tot mai mult din bugetele de beneficii primite de la angajatori pentru achizitia de servicii turistice, potrivit unei analize BenefitOnline.ro, cea mai mare platforma de beneficii extrasalariale pentru angajati din Romania. Pana la finalul anului 2018, angajatii vor cumpara vacante in valoare de aproximativ 4 milioane de lei prin intermediul BenefitOnline.ro.
Pus la dispozitie de Diana Voicu, 2018-07-31
Da, exista si "prea mult feedback", nu doar prea putin.
Cum stii ca ai exagerat? Iata aici un check-list: auzi des "stiu asta"; petreci mult timp oferind feedback pe aceeasi sarcina; discutiile de feedback sunt mai multe si mai dese decat cele despre proiecte, decizii, idei, monitorizarea activitatii, rezolvarea problemelor; dai feedback si pentru unde e pusa virgula.
Pus la dispozitie de Signal Iduna, 2018-07-31
Sanatatea este importanta pentru fiecare. De aceea, in momentul cand apare o problema de sanatate, e bine sa stii care sunt optiunile pe care le ai la dispozitie, pentru a putea actiona in timp util.
Liderul gestioneaza cultura, cel mai important activ al companiei
Pus la dispozitie de Adrian Florea, Partner / Business Advisory Trend Consult, 2018-04-26
Rezultatele vin din ceea ce faci, adica din comportamente.
Rezultatele pe termen lung vin din ceea ce faci in mod regulat, repetat, obisnuit, adica din obiceiuri.

Rezultatele unei organizatii vin din comportamentele membrilor organizatiei.
Rezultatele pe termen lung ale unei organizatii vin din ceea ce fac membrii organizatiei in mod regulat, repetat, obisnuit. Adica vin din normele comportamentale ale organizatiei, din celebrul “la noi asa se face”.

Suma normelor unei organizatii reprezinta cultura respectivei organizatii. Conform rationamentelor de mai sus, cultura este responsabila de modul in care organizatia obtine rezultate pe termen lung. Cu alte cuvinte, daca vrei sa prezici sansele de succes in viitorul unei organizatii, o poti face analizand normele comportamentale prezente, “normalul” oamenilor.

Desi este in mod direct responsabila de generarea rezultatelor organizatiei, cultura nu se regaseste in lista de active din bilant. Este un fel de activ secret, neinregistrat in patrimoniul companiei, dar care este folosit in orice activitate si deci influenteaza nemijlocit performanta, chiar daca nu il declari nicaieri si statul nu iti cere niciun fel de impozit pe el.

Faptul ca activul numit cultura nu este prevazut in bilant poate fi un lucru bun.
Faptul ca multi leaderi nu stiu sa verifice si sa mentina buna functionare a celui mai important activ, este un lucru rau. Prea multi manageri dau ochii peste cap atunci cand aud termenul de cultura si, sub pretextul lipsei de timp, invita directorul de HR sa se ocupe de “chestiile” astea “soft”.

Nu este nimic soft in gestionarea culturii!
Este vorba despre aplicarea unor masuratori la fel de precise ca cele din finance sau sales, care iti arata corelatia dintre comportamentele obisnuite ale oamenilor tai si aspiratiile tale de business. In lista intrebarilor “normale” legate de gestionarea unei afaceri (“Am capitalul necesar?”, “Am mijloacele necesare de productie?”, “Am sistemul informatic potrivit?”, etc.) ar trebui sa isi faca loc si intrebarea “Au oamenii mei obiceiurile potrivite pentru a-mi atinge obiectivele de business?”.

Gestionarea eficace a culturii necesita cunostinte si abilitati.
Vestea buna este ca acestea pot fi dobandite (vezi programul nostru Trend Leadership Journey).
Vestea proasta este ca aplicarea acestor abilitati nu poate fi delegata. Este in intregime responsabilitatea leadershipului organizatiei tipul de cultura pe care il creeaza, mentine, intretine sau schimba. Nu poate fi un program de HR, este principalul program de leadership.

Vezi toate articolele scrise de Trend

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate