Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Speakings, 2021-05-24
HR-ii tin diverse prezentari. Dar cate dintre ele atrag atentia din introducere? Daca vrei ca publicul sa fie ochi si urechi, de la primele cuvinte, e nevoie sa deschizi in forta. Afla cum sa incepi o prezentare care sa treaca "testul sprancenelor".
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-05-24
Companii precum Google, Apple, Netflix sau Amazon au recurs in ultimii ani la recrutarea colaborativa. Acesta este un proces care aduce alaturi reprezentanti ai mai multor departamente ale business-ului, cu scopul de a imbunatati procesul de recrutare si de a asigura angajarea doar a candidatilor care corespund cerintelor si valorilor organizatiei.
Pus la dispozitie de The MIND, 2021-05-26
Cand Freud a fost intrebat "La ce se pricep oamenii cel mai bine?" a raspuns: "La iubire si la munca". Totusi, adeseori munca este perceputa ca o obligatie neplacuta. Ne plac vacantele si ni se pare normal sa ne bucuram de ziua de vineri, nu de cea de luni. Nu este usor pentru profesionistii din HR sa-i apropie pe oamenii din organizatie, insa atunci cand reusesc sa faca asta, implicarea si angajamentul ia amploare.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2021-05-24
Munca unui om de Resurse Umane nu se limiteaza la interviuri de angajare, evaluarile angajatilor si adeverintele de concediu. Intocmirea statelor de plata si managementul personalului sunt, probabil, activitatile cu cel mai mare consum din timpul unui expert in Resurse Umane. De aceea, pontajul automat al salariatilor este salvator, pentru ca economiseste ore pretioase pe care un om de HR le poate dedica altor activitati.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
In ultimul an ai trecut probabil la digitalizarea multor servicii in relatiile cu angajatii astfel incat sa nu mai fie nevoie ca acestia sa vina la sediul companiei sa semneze acte importante. Acum semnatura electronica a fost reglementata in domeniul relatiilor de munca prin Ordonanta de urgenta nr. 36/2021. Ioana Dobre, Consultancy Manager la compania de consultanta in resurse umane BIA HR iti spune ce completari si modificari aduce prezenta ordonanta in Codul Muncii.
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
Legislatia muncii este modificata frecvent pentru a tine pasul cu realitatile din companii, pentru a reglementa relatiile de munca, precum si pentru a stimula reluarea activitatii profesionale la nivelul pre-pandemie. In plus, sanctiunile pentru nerespectarea noilor prevederi cresc, la fel si controalele din partea autoritatilor. Dar cum poti fi la zi cu modificarile din legislatia muncii si cum ar trebui sa actualizezi Regulamentul Intern astfel incat sa ramai in relatii legale corecte cu ai tai colegi?
Pus la dispozitie de BIA HR, 2021-05-27
Peste 40% dintre respondentii Work Trend Index, un sondaj global realizat de Microsoft, au declarat ca se gandesc sa-si paraseasca angajatorul anul acesta. Dar de ce planuiesc sa plece din companie? Pandemia i-a ajutat sa inteleaga lucrurile pe care le apreciaza cel mai mult si nu vor sa mai faca compromisuri. Afla pe larg din articol ce se afla in spatele cifrelor, care sunt asteptarile si motivatiile oamenilor din echipa ta in 2021.
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-05-27
Continuam aceasta serie, despre care puteti afla mai multe pe pagina noastra de Facebook, cu povestea onesta din spatele rolului Rodicai Sfetu, Director de Resurse Umane, Generali Romania. Veti vedea un om care ne spune ceva foarte frumos: "Ne vom intoarce alte persoane la birou si va trebui sa reconstruim relatiile dintre noi". 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2021-05-27
Care este mecanismul la care echipa voastra reactioneaza? Cunoscandu-i pe colegi, este posibil sa stiti deja, iar daca nu stiti, puteti experimenta mai multe mecanisme pana cand il vei gasi pe cel potrivit pentru voi. Cu ajutorul acestui instrument veti afla mai multe despre cele 4 mecanisme.
Pus la dispozitie de Creasoft, 2021-05-31
In ultimul an s-a schimbat modul de lucru al salariatilor. Multe companii au fost obligate sa renunte, in totalitate sau partial, la spatiile de birouri. In prezent, pandemia pare a fi pe final si viata incepe sa revina la o forma apropiata de ceea ce a fost pana in 2020. Companiile au vazut si care sunt avantajele, care sunt economiile de costuri daca angajatii lucreaza din alte parti, nu de la biroul cu care erau invatati. Semnalele sunt ca, in urmatorii ani, va exista un mix intre munca de la birou si telemunca.
Pus la dispozitie de Oraroo, 2021-05-31
Odata cu inregistrarea de noi clienti, cat si cresterea adoptiei si utilizarii platformei Oraroo de catre clientii existenti, echipa Oraroo a identificat si alte nevoi de digitalizare si automatizare procese pe care le-a adresat prin extinderea functionalitatilor.
Pus la dispozitie de HR Sincron, 2021-05-31
Un software HR, oricat de performant ar fi, are nevoie, pentru a functiona optim la client, de o analiza de business solida, dedicata, si de o implementare in care partenerii sa colaboreze. Echipa Sincron HR analizeaza importanta implicarii clientului in procesul de implementare a unui soft HR. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
Nu mai este demult un secret ca pentru angajati nu conteaza doar un pachet financiar atractiv, ci si cultura si mediul de lucru pe care le gasesc in cadrul companiei. Insa mentinerea acestei culturi poate reprezenta o adevarata provocare cand angajatii lucreaza de acasa. Asadar ce putem face pentru a mentine coeziunea echipei cand lucram distantati?
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
La inceputul lunii mai a aparut o noua masura legislativa, Ordonanta de Urgenta nr. 36/2021 care reglementeaza cadrul legal de utilizare a semnaturii electronice a documentelor de munca, de acum inainte. Am detaliat toate informatiile legate de acest subiect in acest articol.
Pus la dispozitie de Smartree, 2021-05-31
Exit interview-urile iti pot oferi insight-uri cu adevarat valoroase despre sanatatea organizationala. Dar cum ii convingi pe fostii angajati sa le completeze? Cu ajutorul tool-urilor digitale, precum MyStaff Exit Interview. 
Pus la dispozitie de IziDoc, 2021-05-31
Dezastru dentar – aceasta este expresia care sumarizeaza consecintele unui an de izolare datorita pandemiei Covid-19 asupra sanatatii orale a oamenilor, prin cresterea numarului de carii dentare si avansarea bolilor gingivale, conform FDI World Dental Federation.
Pus la dispozitie de Wizrom, 2021-05-31
Chiar daca evolutia pandemiei deja incetineste, telemunca sau sistemul de lucru hibrid raman o realitate pe tot parcursul anului acesta. Mai ales ca, angajatii nu sunt inca dornici sa revina la birou zi de zi. In acest context, te-ai gandit daca poti sa asiguri conditiile de lucru ideale pentru echipa ta pe o perioada nedeterminata? Ai o solutie eficienta pentru a asigura pontajul de la distanta? Ai gasit o formula prin care sa facilitezi comunicarea intre colegi? 
Pus la dispozitie de Trend, 2021-06-02
Venim astazi catre compania pe care o reprezentati cu o propunere avantajoasa pentru accesul la intregul portofoliu de module de eLearning pe care il promovăm sub brandul eJourneys. In aceasta perioada dinamica si inca plina de provocari, clientii nostri sunt interesati de dezvoltarea unor programe de invatare hybrid care sa contina cat mai multe metodologii de invatare si care sa fie cat mai usor de implementat la nivel de intreaga organizatie intr-o perioada scurta de timp.
Pus la dispozitie de Microsoft, 2021-06-02
The recent global shift to remote work has created both opportunities and challenges for the future of our workforces. This is the time to make the most of the opportunities while also addressing its challenges. As the world of work has evolved, so have the tools available, and as we all navigate the accelerated change of an unprecedented time, we need to understand the new environment and get ready for the next disruption.
Modalitatea inteligenta de a utiliza datele pentru a imbunatati selectia
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2018-06-27
Selectia angajatilor este o etapa centrala a strategiei de resurse umane a unei organizatii. Intr-o lume care tinde catre utilizarea cat mai eficienta a tuturor resurselor disponibile, costurile asociate unei strategii de evaluare nepotrivite sunt ridicate si pot fi atat financiare, cat si non-financiare.

Exista putine lucruri mai deranjante decat atunci cand realizam ca un angajat in care am investit timp si resurse se dovedeste a fi nepotrivit. Odata cu necesitatea de a incepe din nou procesul de recrutare si de a gasi un inlocuitor, poate fi un cost dificil de recuperat. Desi aceasta suma variaza in functie de rol si industrie, studiile de-a lungul anilor estimeaza ca angajarea unei persoane gresite poate costa o afacere de 3 ori salariul anual al acelui angajat. Aceasta cifra creste considerabil odata cu importanta rolului in companie.

Insa, costurile financiare sunt doar o parte din ecuatie. Implicatiile reale pot lasa amprente si dupa ce angajatul a parasit organizatia, iar companiile, de-a lungul anilor, au raportat scaderi puternice ale productivitatii si ale moralului  angajatilor ramasi, chiar si dupa plecarea unei persoane total necorespunzatoare. Doar pentru ca mandatul lor este scurt nu inseamna ca nu pot provoca daune.

In acest context, Hart Consulting a realizat, impreuna cu o companie multinationala din industria automotive, un studiu de predictie a performantei care demonstreaza utilitatea si capacitatea predictiva a testelor psihologice in procesul de selectie.

Acest studiu de validitate de criteriu a avut ca scop rafinarea procesului de selectie si elaborarea profilului de candidat care coreleaza cu performanta superioara.

Instrumentele incluse in studiu au vizat atat abilitatile cognitive (abilitati numerice, verbale si rationamentul logic), cat si trasaturi de personalitate (modelul Big Five).

In ceea ce priveste indicii specifici obtinuti la evaluarea performantei, studiul de validitate a confirmat faptul ca persoanele cu scoruri crescute la factorul de personalitate stabilitate emotionala au o probabilitate mai mare sa fie evaluate ca fiind mai responsabile in activitate.

De asemenea, rezultatele au indicat ca exista o diferenta semnificativa din punct de vedere statistic intre persoanele care au obtinut un calificativ la evaluarea performantelor de tip “conform asteptarilor” si cele care au obtinut un calificativ “peste asteptari” in ceea ce priveste scorul obtinut la abilitatile cognitive. Un scor ridicat la proba de abilitati cognitive determina o probabilitate mai mare ca un angajat sa fie evaluat “peste asteptari”, deoarece acesta invata mai repede, rezolva mai repede probleme complexe, opereaza mai usor cu simboluri si are un stil de comunicare mai precis.

Diferenta dintre persoanele care au obtinut un calificativ “sub asteptari” si cele care au fost evaluate cu un calificativ “conform asteptarilor” la evaluarea performantelor este explicata prin scoruri mai ridicate pentru dimensiunile de personalitate constiinciozitate si extraversie. Mai exact, persoanele cu scoruri sub medie la extraversie au avut o probabilitate mai mare de a fi evaluate cu calificativul “sub asteptari”, o posibila explicatie fiind faptul ca nu prezinta proactiv ceeea ce au realizat, ca nu isi creeaza aliante relationale variate in interiorul si /sau exteriorul echipei. In plus, persoanele cu scoruri crescute la factorul constiinciozitate au avut o probabilitate mai mare de a fi evaluate cu calificativul “conform asteptarilor” in procesul de evaluare a performantelor, ceea ce arata ca persoanele care urmeaza regulile, procesele, procedurile si standardele de lucru sunt percepute ca fiind de incredere si, prin urmare, vazute mai pozitiv.

Pe scurt, studiul de validitate a identificat profilului candidatului adecvat pentru a indeplini asteptarile specifice activitatii.

De asemenea, a fost identificat si profilul candidatilor cu potential crescut de performanta, prognozat de scoruri ridicate la abilitati cognitive, stabilitate emotionala, extraversie si constiinciozitate.

Rezultatele obtinute subliniaza inca odata utilitatea instrumentelor psihometrice valide in selectia si evaluarea viitorilor angajati, ajutand in mod semnificativ la diferentierea intre candidatii care sunt potriviti rolului si culturii organizationale si prognozand potentialul celor care se pot dezvolta optim in activitate.

In concluzie, pentru a va asigura ca faceti investitiile potrivite, este necesar sa reganditi si sa imbunatatiti strategiile de selectie, prin utilizarea informatiilor pe care le aveti la dispozitie intr-un mod cat mai inteligent.

Vezi toate articolele scrise de HART Consulting

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate