Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
A fost o intrebare pe care am adresat-o tacut in timpul unei conferinte recente la care am participat. S-a nascut din aprecierea eforturilor acestor specialisti de a gasi un echilibru si un fir rosu de integrare a noului stil lucrativ si a celor “80 de noi masuri legislative numai in 2024”.
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-04-23
Decizia profesionala de a deveni si suportul oamenilor de business, de a veni in sprijinul lor cu procese de reinvatare, implementare si dezvoltare prin coaching, a cuprins si-mi cuprinde in continuare cu incredere dorinta de a sustine liderul de astazi, si de astazi inainte, in a-si asuma, cu responsabilitate si transparenta, impactul si influenta pe care le aduce prin prezenta si contributia personala si profesionala.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-04-23
Robert Hogan, PhD, fondatorul si presendintele Hogan Assessments, afirma ca: ”Un leader smerit genereaza implicare”.  Asadar, este nevoie de o persoana smerita pentru a construi si mentine o echipa performanta.
Pus la dispozitie de Wellnessentially, 2024-04-23
Stim ca esti stresat la serviciu. Stim ca ai oameni in echipa care sunt stresati si stim ca stresul este de fapt cauza principala a multora dintre afectiunile de santate cu care ne confruntam cu totii in 2024.
Pus la dispozitie de BIA, 2023-04-25
Conform prevederilor Hotararii nr. 970/2023, companiile au avut termen pana la data de 17 aprilie 2024 sa implementeze metodologia privind prevenirea si combaterea hartuirii. Daca ai ratat insa acest termen, ar trebui sa faci toate demersurile necesare cat mai curand.
Pus la dispozitie de BIA, 2024-04-25
"Nu se potriveste culturii companiei si am decis sa intrerupem colaborarea!" E una dintre concluziile frecvente in evaluarea unui angajat dupa perioada de proba sau chiar mai devreme. Dar cum poti evita aceasta situatie, care este costisitoare din punct de vedere financiar, dar si ca timp si imagine pentru companie?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Pe langa atingerea obiectivelor, noi credem ca exista si alte aspecte ale performantei ce trebuie valorificate. Spre exemplu, evaluarea competentelor, care implica analiza abilitatilor, aptitudinilor, comportamentelor si capacitatilor angajatilor in contextul muncii lor.
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-04-25
Ai observat ca feedback-ul declanseaza in noi emotii puternice si sentimentul de a fi judecat? Este normal, pentru ca, de cele mai multe ori, vine din partea unei autoritati, iar acest lucru induce teama. Pentru a depasi aceasta bariera, iata cateva lucruri pe care le poti face, sa sporesti performanta angajatilor, prin feedback.
​Munca de acasa: Cum motivezi angajatii in vremuri de criza
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-03-25
De la declansarea crizei create de coronavirus se vorbeste mult despre cum sunt afectate companiile, ce masuri iau/au luat pentru a-si continua activitatea, cum isi protejeaza angajatii pentru a-i expune cat mai putin riscului de infectare cu coronavirus. Daca inca lucrezi la un plan de management care sa iti securizeze afacerea, dar si cum sa economisesti bani facand asta, digitalizarea proceselor de business poate fi o solutie rapida si usor de implementat. Am scris AICI despre avantajele tehnologiei si externalizarii proceselor de HR in contextul COVID-19.
 
Acolo unde a fost posibil, companiile au decis deja sa-si lase angajatii sa lucreze de acasa pentru o perioada de timp nedefinita. Sa luam in considerare cel mai fericit scenariu, in care oamenii  au acasa tot echipamentul de care au nevoie, nimic nu ii impedica sa isi continue munca pe care o faceau de la birou. Toata lumea ar trebui sa fie multumita. Angajatorul, ca salariatii au toate conditiile sa isi faca treaba, angajatii, ca firma s-a adaptat noului context, ca nu trebuie sa isi intrerupa munca si ca salariul va intra la timp. In haosul organizat care s-a creat, ramane un aspect la care poate unii angajatori nu s-au gandesc (inca).
 

Comunicare corporate in vreme de criza

Sunt vremuri dificile nu doar pentru antreprenori, manageri, directori de companii, ci si pentru angajati, care si-au schimbat de pe o zi pe alta spatiul in care muncesc, lucreaza izolati, nu mai comunica la fel de des cu colegii lor, primesc mai greu feedback de la sefi. Iar pe termen lung, nu stiu cum o sa le afecteze criza sanitara locul de munca. Tocmai de aceea trebuie ajutati sa isi depaseasca anxietatile, sa fie incurajati sa gandeasca pozitiv si sa ramana motivati.

Comunicarea este foarte importanta intr-o echipa si devine esentiala atunci cand oamenii muncesc remote. Daca vrei ca ei sa lucreze eficient de acasa, la fel cum o fac de la birou, ar trebui sa investesti in soft-uri de comunicare care au dublu rol. Pe de o parte ii ajuta pe angajati sa colaboreze pe proiecte, iar pe angajatori, sa aiba un control asupra salariatilor. Si daca mai ai nevoie de argumente, ei bine, exista studii care arata ca accesul la instrumentele de comunicare ii ajuta pe angajati sa nu se simta inutili, sa isi exerseze creativitatea impartasind idei si sugestii, sa evite “telefonul fara fir” si sa se asigure ca mesajul lor a fost bine receptionat.
 
Un astfel de instrument de comunicare este platforma sociala corporate, din platforma HR colorful.hr, care le permite angajatilor sa comunice, sa faca schimb de informatii si documente. Aplicatia trimite angajatilor notificari cu ce au de facut sau liste cu activitatile de care trebuie sa se ocupe cu prioritate. In plus, prin functia “Calendar”, poti vedea ce coleg e prins intr-o sedinta sau cine are programata o intalnire si cu cine. In plus, o retea sociala corporate le permite angajatilor sa se cunoasca mai bine si sa faca schimb de idei pentru a-si eficientiza activitatea.
 
Asa cum se intampla in cele mai multe companii, angajatii nu vor folosi aplicatia de comunicare doar in scop profesional. Si e bine sa fie asa! Pentru ca interactiunile digitale contribuie la crearea/sudarea unor relatii de prietenie intre angajati. Iar oamenii care au prieteni la locul de munca sunt mai putini dispusi sa isi dea demisia atunci cand sunt nemultumiti de angajator, potrivit unui studiu. Mai mult decat atat, cei care se inteleg bine cu colegii lor au o rata de retentie de 700%, arata un alt studiu. Poate ca inca sunt recrutori care nu vad avantajul pe care il au companiile care investesc in platforme de comunicare. Dar este un beneficiu care ar merita sa fie mai bine pus in valoare in procesul de onboarding al noilor angajati. Exista companii care sunt chiar mai atente la nevoile si obiceiurile angajatilor si le permit acestora, ca pe langa retelele corporate de comunicare, sa foloseasca aplicatii populare (Facebook Messenger, Skype, de exemplu).
 
Organizatiile care incurajeaza comunicarea creeaza echipe stabile care lucreaza bine impreuna pentru indeplinirea obiectivelor comune, iar asta se traduce in cresterea productivitatii. In plus, relatiile bune care se sudeaza intre angajati ii motiveaza sa lucreze mai bine, sa fie implicati si sa isi doreasca sa fie valorosi pentru companie. O comunicare buna inseamna, de asemenea, mai putine conflicte intre angajati, inseamna solutii, nu probleme.
E important ca in perioada in care angajatii lucreaza de la domiciliu sa stabilesti un plan de comunicare, astfel incat sa fiti permanent conectati. In functie de specificul jobului, dar si de urgenta proiectului, puteti sa comunicati:
  • In fiecare zi, la finalul programul. O sedinta scurta, in care fiecare angajat prezinta la ce a lucrat, unde a intampinat probleme, care este planul de munca pentru urmatoarea zi.
  • data pe saptamana. Cand team leader-ul are o discutie de circa 30 de minute cu fiecare subaltern in parte. Se pun intrebari, se schimba idei, se stabilesc prioritatile.
  • sedinta pe saptamana cu toata echipa. E important ca toata echipa sa se intalneasca (chiar daca la distanta), sa discute despre proiecte, stadiul la care au ajuns, sa impartaseasca problemele, sa gaseasca impreuna solutii.
Nu uita ca relatiile pe termen lung se construiesc la baza de incredere. Chiar daca esti tentat, nu ii controla pe oameni din ora in ora. Acorda-le incredere, ofera-le sprijinul tau atunci cand ti-l solicita si lasa-i sa fie responsabili pe ceea ce fac.

Training-uri online pentru angajatii care lucreaza de acasa

Doar pentru ca se lucreaza de acasa, nu inseamna ca angajatii nu pot fi implicati si in proiectele de dezvoltare profesionala si personala. Fii creativ si organizeaza-le angajatilor traininguri online. Platforma colorful.hr ofera un astfel de serviciu, o aplicatie de training care gestioneaza sistemul de cursuri din cadrul companiei tale. Cursurile pot fi initiate de management, angajati sau de specialistii din departamentul de HR. Angajatii au acces la cursurile programate, dar si la o bliblioteca de traininguri predate deja in companie.
 
Dezvoltarea profesionala este foarte importanta pentru angajati. O dovedeste si un studiu realizat in 2019, Workforce Learning Report, care arata ca 94% dintre angajati au declarat ca ar ramane mai mult timp intr-o companie daca angajatii i-ar ajuta sa se dezvolte din punct de vedere profesional. Interesul pentru invatare se manifesta cu precadere la angajatii tineri. Potrivit studiului citat, un sfert dintre tinerii din generatiile Z si Y au spus ca posibilitatea de a invata ii face fericiti la locul de munca. 27% dintre acesti tineri au declarat ca motivul principal pentru care si-ar da demisia este legat de faptul ca nu li se ofera posibilitatea sa invete si sa creasca din punct de vedere profesional. Mai multe despre trainingurile de perfectionare a angajatilor poti citi AICI.
 
Pe langa trainiguri, le poti oferi oamenilor acces la webinarii, workshop-uri sau intalniri online cu specialisti care sa ii ajute sa treaca peste stresul provocat de criza sanitara. Pe poti oferi acces la cursuri care ii invata cum sa-si organizeze timpul, sa nu se lase distrati de alte activitati pe care le pot face in casa, cum sa isi creeze un spatiu de munca in casa si sa lucreze la fel cum ar face-o daca ar fi la birou.
Chiar si la distanta, posibilitatile de a-ti integra si motiva angajatii care lucreaza de acasa sunt nelimitate si la indemana, depinde doar de tine sa fii atent la nevoilor lor, creativ si curios sa incerci noi metode de engagement.
Sursa foto: Unsplash.com
 

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate