Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Marco Polo CEE, 2024-03-01

DISC este un model de evaluare a comportamentului si a personalitatii, care isi are originile in teoriile psihologului american William Marston. Acesta imparte comportamentul uman in patru dimensiuni principale: Dominanta (D), Influenta (I), Stabilitate (S) si Conformitate (C).

Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
Schimbarea este singura constanta in viata - stim asta, suntem de acord, aprobam si dam din cap, insa, atunci cand apare, de cele mai multe ori omitem sa o aducem ca proces de tranzitie! Care sunt momentele de schimbare ce au nevoie sa fie adresate punctual si in mod dedicat in dinamica de viata a unei organizatii, indiferent de marimea ei? 
Pus la dispozitie de Oana Niculae, 2024-03-28
“O imagine face cat 1000 de cuvinte!” suntem familiari cu acest concept si asta este un as in maneca pe care avem nevoie sa-l aduce in interventiile de invatare si crestere! La acest moment, suportul proiectiv al imaginilor este suficient de cunoscut profesionistilor si este adus in spatiul intalnirilor de lucru, atat in cele individuale cat si in cele de grup si echipa.
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Stii cat de implicati sunt angajatii tai? Pentru a te ajuta sa raspunzi la aceasta intrebare, echipa Mirro a adunat date si cifre intr-un infografic despre implicarea angajatilor la locul de munca. 
Pus la dispozitie de Mirro, 2024-03-28
Crearea unui profil al angajatului ajuta atat in procesul de recrutare, cat si la pastrarea celor mai buni oameni. Companiile le pot folosi pentru o abordare mai sistematica si mai transparenta a angajarilor, pentru a imbunatati calitatea managementului si pentru a facilita colaborarea in echipa.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Gestionarea eficienta a procesului de salarizare consta in realizarea unui calcul salarial corect si a repectarii termenelor limita. Acest lucru poate fi realizat prin externalizarea calculului salarial catre un furnizor cu experienta, decizie care vine cu beneficii care pot contribui la succesul intregului business.
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Colaborarea dintre Wolters Kluwer si Smartree reprezinta un exemplu de succes in optimizarea proceselor esentiale de salarizare si administrare de personal, asigurand, in acelasi timp, adaptabilitatea la evolutiile legislative. 
Pus la dispozitie de Smartree, 2024-03-28
Securitatea si sanatatea in munca reprezinta doua aspecte extrem de importante atat pentru angajatori, cat si pentru angajati. O abordare prudenta a acestui aspect, de catre ambele parti, contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur, mai sanatos si mai productiv. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Ai auzit vreodata o statistica care sa te faca sa te opresti din scrollat pe telefon? Ei bine, aici vine una: mai mult de 40% dintre limbile vorbite pe aceasta planeta sunt intr-o lupta serioasa pentru supravietuire. 
Pus la dispozitie de EUCOM, 2024-03-28
Aveti vreodata acele momente cand o mica piatra in pantof se transforma intr-o adevarata odisee? Ei bine, in lumea vasta si adesea amuzanta a proverbelor romanesti, exista o expresie care imbratiseaza acest sentiment si il ridica la nivelul urmator: „Buturuga mica rastoarna carul mare”.
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2024-03-28
Mediul psihologic sigur este un element esential intr-o echipa - ii ajuta pe oameni sa se simta liberi si sa fie ei insisi, sa isi asume riscuri si sa-si exprime opinii fara teama de consecinte negative. Tu stii daca esti un lider care creeaza siguranta psihologica in cadrul echipei?
Pus la dispozitie de Olivia Podobea, 2024-03-28
Fie ca privesti lucrurile ca lider sau ca angajat un lucru e cert din orice perspectiva ai fi iti doresti sa evoluezi, sa te dezvolti astfel incat sa ajungi acolo unde iti visezi. Dar de cele mai multe ori drumul pe care il parcurgi poate fi atat de intens incat uiti sa te bucuri de experienta.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
Un manager are, in medie, cu 51% mai multe responsabilitati decat poate gestiona in mod eficient, iar 29% dintre angajati demisioneaza curand dupa promovari. Cum ajutam in mod real managerii sa treaca printr-o perioada de tranzitie care sa le contureze roluri care li se potrivesc? 
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2024-03-29
De ce angajatii tineri manifesta o reticenta din ce in ce mai pronuntata in ceea ce priveste dedicarea catre sarcinile lor? Statisticile arata o tendinta descendenta in randul angajatilor sub 30 de ani, cu o rata de implicare care scade de la an la an. Ce putem face?
Pus la dispozitie de Co-Factor, 2024-03-29
Comunicarea interna este unul dintre cei mai importanti piloni organizationali, care tine laolalta intreaga companie, iar tehnologia poate juca un rol crucial in operationalizarea unor procese esentiale pentru o comunicare autentica. Aducem in atentia ta un proiect de succes, premiat recent pentru cea mai buna utilizare a tehnologiei in comunicarea interna.
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
In 2024 au ales sa-si mareasca echipele angajatorii care au nevoie de specialisti in vanzari, in domeniul financiar, in arhitectura și logistica, prin urmare si solicitarile catre echipa de recrutare BIA Human Capital Solutions au crescut in primul trimestru. 
Pus la dispozitie de BIA Human Capital Solutions, 2024-03-29
O recrutare gresita te-ar putea costa 30% din salariul anual al unui angajat, arata datele din 2023 ale Departamentului Muncii din SUA. Iar un proces de recrutare are costuri vizibile si mai putin vizibile, pe care uneori cu greu la anticipezi. Acestea cresc atunci cand atragi candidati nepotriviti. 
Pus la dispozitie de Clinica Aproape, 2024-03-29
Curiozitatea a fost recunoscuta in mod constant ca un motiv critic care influenteaza comportamentul uman atat in mod pozitiv, cat si negativ, in toate etapele ciclului de viata. Curiozitatea este considerata ca fiind cea mai nobila dintre impulsurile umane si totodata este adesea denigrata ca fiind periculoasa (ca in expresia "curiozitatea a ucis pisica").
Pus la dispozitie de Decebal Marin, 2024-03-29
Cand este vorba despre risc si siguranta in munca, exista trei predictori puternici: inteligenta riscului, inteligenta cognitive si inteligenta emotionala. Daca vrei sa afli mai multe despre rolul fiecaruia dintre ei si despre coeficientii care ii masoara – IQ, EQ si ICue, te invitam sa citesti acest articol.
Pus la dispozitie de Thomas International Romania, 2024-03-29
HR fara tehnologie e deja de neconceput in 2024! Dar cum ramane cu relatia si interactiunea directa cu candidatii? Un interviu Thomas Int., realizat cu partenerii nostrii de la Workable (platforma de recrutare), despre provocarile si tendintele care redefinesc recrutarea. 
5 semne simple care indica lipsa sigurantei psihologice in echipa
Pus la dispozitie de Anca Florea, Partener Trend, 2024-01-30
O sa incep cu definitia sigurantei psihologice, asa cum este ea formulata de Amy Edmondson, personalitatea academica al carei nume este legat de acest concept: “Siguranta psihologica este credinta ca nu vei fi pedepsit sau umilit daca vei exprima deschis idei, preocupari, daca vei pune intrebari sau vei admite greseli si ca echipa este un mediu sigur pentru asumarea de riscuri interpersonale.” Si pentru ca siguranta psihologica este un factor determinant pentru performanta si capacitatea de invatare si inovare a unei echipe, in ultimii cativa ani vorbesc frecvent cu echipe din organizatiile din Romania si liderii lor despre nivelul de siguranta psihologica pe care il traiesc. 

Impartasesc ce am aflat noi atunci cand ne-am pregatit pentru a deveni parteneri Fearless Organization (Amy Edmonson), dar si ce strang si de la ei, din experienta lor de zi cu zi, care sunt semnele care transmit unei persoane ca nu se afla intr-un mediu de siguranta psihologica. Le pun mai jos pe cateva dintre cele mai des mentionate de echipele cu care am lucrat (nu sunt singurele si nu sunt mentionate neaparat intr-o ordine a frecventei). Sunt lucruri simple, care pot fi observate de catre oricine in intalnirile de grup si care pot fi abordate inainte de a apare marile semne ale lipsei de siguranta psihologica, precum fluctuatia mare de personal sau lipsa inovatiei:

Liderul vorbeste in cea mai mare parte din timp. Urmareste pentru o perioada modul in care membrii echipei „au loc la microfon” – daca in sedintele periodice liderul este cel care vorbeste de regula in cea mai mare parte din timp, acest lucru poate indica faptul ca ceilalti nu se simt in siguranta sa exprime ceea ce au de exprimat, desigur legat de subiectele zilei. Am intalnit si lideri care spun „dar i-am intrebat, doar ca nu a avut nimeni nimic de spus!”. Cu siguranta nu a spus nimeni nimic cu voce tare, nu a verbalizat nimic, dar oare e posibil ca acest lucru sa se repete cu recurenta intr-o echipa?

Se fac frecvent glumite, ironii la adresa celor prezenti. La o prima vedere, acest lucru pare inofensiv; oamenii se amuza, nu? Ironia este tinuta de multe ori la mare pret, ca semn de inteligenta superioara. Pe termen lung insa, oamenii invata ca e posibil oricand sa fie subiect de gluma, chiar si in momentele in care sunt vulnerabili, in care le este teama sau sunt ingrijorati si ar avea nevoie de cu totul altceva: incurajare sau sprijin.

Se discuta doar despre ce a mers bine sau despre cat de bine va merge totul. (Da, stiu ca exista organizatii in care apare mai degraba extrema opusa, in care se discuta numai despre nereusite – si acesta poate fi subiectul unui articol intreg, cu acelasi efect asupra sigurantei psihologice). Dar ne oprim acum la prima varianta: asadar, nu exista greseli, nu exista temeri; sunt raportate reusite pe toate planurile (uneori si statistica poate servi acestui scop) si se vorbeste despre cat de bine va fi. Oamenii invata ca nu este loc pentru erorile, neintelegerile sau framantarile lor si fiecare poate suferi in mintea lui, crezand ca este unicul care a gresit, nu intelege sau are temeri.

Nu exista dezbateri, mai ales daca discutam despre a dezbate opinia liderului. Membrii echipei tind sa fie de acord cu orice se discuta, evita sa exprime pareri contrare, ceea ce poate indica ca nu se simt confortabil sa-si exprime opiniile, ca se tem de consecintele provocarii ideilor exprimate, mai ales daca ideile apartin liderului. De multe ori aceasta situatie este efectul pe termen lung al reactiilor pe care liderul le-a avut atunci cand cineva a „indraznit” sa aiba o alta perspectiva – si putem avea aici ton ridicat, ochi dati peste cap sau ignorare desavarsita, ca pedeapsa. (e de avut in vedere si varianta la polul opus, la fel de nefericita, in care orice idee este criticata, casapita, fara vreo sansa de a deveni vreodata realitate).

Se pun foarte putine intrebari. Numarul de intrebari, mai ales al celor deschise, este de regula restrans. Membrilor echipei le este teama ca vor parea nepregatiti sau negativisti, critici, ca reputatia lor va avea de suferit daca adreseaza intrebari. Aditional poate sa apara urmatorul fenomen (regula o singura intrebare): atunci cand o persoana indrazneste totusi sa puna o intrebare, aceasta nu va fi urmata de vreuna suplimentara, desi de multe ori lucrurile nu se lamuresc atat de usor. Dar asta e norma: n-ai priceput de la primul raspuns, vezi tu ulterior cum te descurci ca sa obtii clarificari.

Inchei cu invitatia de a observa aceste semne la sedinta urmatoare: Care este procentul de timp ocupat de lider din totalul interventiilor? Cate „misto-uri” se fac? Sunt dezbatute constructiv ideile sau propunerile? Se vorbeste despre nereusite? Dar despre framantari? Cate intrebari deschise au fost adresate? Cum stati cu nivelul de siguranta psihologica din echipa?

Vezi toate articolele scrise de

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011-2023 HR Club. Toate Drepturile Rezervate