Prima pagina | Intalniri HR Partner | Articole | Stiri | Cursuri si evenimente | Inscrie-te pe HR Partner | Contact
   
 
 
 
 
Pus la dispozitie de Creasoft, 2020-09-22
Cine, cum si cat de eficient lucreaza de acasa? Aceasta este una dintre cele mai apasatoare intrebari ale liderilor din business, care, de jumatate de an, au majoritatea angajatilor de acasa. Sunt circa 500 de mii de angajati din birouri care inca lucreaza remote, iar monitorizarea muncii lor a devenit o problema critica pentru companii, mai ales ca programul de lucru nu mai este unul clasic.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
De doi ani, Maria lucreaza ca business analyst intr-o multinationala. A inceput sa lucreze pe acest post in aprilie 2020, la scurt timp de la declansarea pandemiei de coronavirus. Cu foarte putine exceptii, Maria a lucrat doar de acasa, dupa ce angajatorul a decis sa prelungeasca pe termen nelimitat munca remote. In ultima perioada, Maria simte ca nu mai da randament, isi gaseste greu motivatia, a limitat discutiile cu colegii doar la chestiuni legate de munca. Situatia se acutizeaza si nu vrea sa lasa lucrurile asa. Intra in dialog cu chatbot-ul coach.
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
Tehnologia schimba radical modul in care oamenii lucreaza, interactioneaza si gestioneaza proiectele, la birou ori remote. Aceasta duce la eficientizarea activitatii, la scurtarea timpilor de evaluare a performantei si apoi ajuta la imbunatatirea business-ului, pentru ca defectele sunt reparate din mers cu ajutorul soft-urilor. Si acestea sunt doar cateva exemple ale modului in care digitalizarea schimba in mai bine locul de munca. Sa le luam pe rand.
Pus la dispozitie de Sandra Rosu, 2020-09-23
Cum te pozitionezi pe piata muncii globale? Primul pas este optimizarea profilului tau de LinkedIn, pe baza acestui ghid detaliat prezentat de Sandra Rosu, Talent Adviser & Marketing Lead al Amrop Romania. 
Pus la dispozitie de Radu Manolescu, 2020-09-25
Modul in care masuram, in ziua de azi, succesul si performanta companiei ia prea putin sau deloc in considerare impactul acesteia asupra mediului, sanatatii si bunastarii angajatilor sau asupra societatii per ansamblu. Daca vrem sa vedem schimbari reale, in bine, in jurul nostru, credem ca este necesar sa incurajam si sa dezvoltam un alt set de metrici care sa fie adaugate la cele existente si pe baza carora sa evaluam succesul. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-09-30
In aceste luni am fost parteneri cu oameni speciali de L&D: oameni care au indraznit sa continue cu mult curaj, compasiune si creativitate investitia in colegi; care ne-au arat ca invatarea continua mai ales in momente grele pentru ca... la vremuri noi, skilluri noi. Asa ca am lansat o serie de dialoguri cu bune practici, esecuri utile, cu dileme, emotii, actiuni concrete, cu tot ce ne-am luat bun si provocator din lunile anterioare, din rolul de L&D. 
Pus la dispozitie de Learning Architect, 2020-09-30
„The OmniLearning Experience” este, de fapt, modul in care invata oamenii in mod natural in 2020 iar acum poate deveni modul in care invata organizatiile. Learning Architect a creat, pe baza acestui insight, o categorie inovativa de programe de invatare multichannel.
Pus la dispozitie de Stefania Antone, 2020-09-30
Stefania Antone, Managing Partner Learning Architect, povesteste in acest articol despre secretul invatarii digitale si ofera cateva sugestii practice de self-management, testate cu aproximativ o mie de oameni in ultimele sase luni, care genereaza momente constiente de invatare si obiceiuri sanatoase pentru dezvoltarea individuala.
Pus la dispozitie de IziDoc, 2020-09-30
In noul mod de lucru, angajatii lucreaza mai mult de acasa. Ne-am obisnuit deja si stim ca va dura, din motive de protectie a sanatatii in primul rand. Ceea ce mai aduce nou insa aceasta situatie, este cresterea nevoii de retentie a angajatilor. Piata muncii devine una internationala pentru angajatii cu activitate exclusiv online – computer, mail, telefon, ei putand sa inlocuiasca angajatul local.
Pus la dispozitie de Wizrom, 2020-09-30
Cele mai multe companii stiu deja ca solutiile potrivite de software le pot ajuta sa isi gestioneze mai bine resursele, sa isi consolideze performanta interna si sa isi controleze finantele. Cu toate acestea, mult mai putine companii sunt constiente de faptul ca un soft poate fi raspunsul la problemele de eficienta a muncii in echipa sau la imbunatatirea productivitatii si capabilitatilor echipei de HR.
Pus la dispozitie de Smartree, 2020-09-30
S-au publicat normele care stabilesc modalitatea de acordare a sprijinului financiar in valoare de 2.500 de lei, companiilor, pentru fiecare angajat care a lucrat in regim de telemunca in perioada starii de urgenta pentru cel putin 15 zile lucratoare. 
Pus la dispozitie de HART Consulting, 2020-10-01
Oamenii sunt creaturi ale obisnuintei – ne bazam pe rutine pentru a ne gestiona programul, a ramane productivi si a ne mentine sanatosi. Cand rutina se schimba, trebuie sa ne adaptam, sa cream noi strategii sau sa riscam sa fim ineficienti, neproductivi sau chiar nealiniati. Criza COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra functionarii echipelor care se confrunta cu provocari comune.
Tehnologii care schimba in bine locurile de munca ale prezentului si viitorului
Pus la dispozitie de Romanian Software, 2020-09-23
Tehnologia schimba radical modul in care oamenii lucreaza, interactioneaza si gestioneaza proiectele, la birou ori remote. Aceasta duce la eficientizarea activitatii, la scurtarea timpilor de evaluare a performantei si apoi ajuta la imbunatatirea business-ului, pentru ca defectele sunt reparate din mers cu ajutorul soft-urilor. Si acestea sunt doar cateva exemple ale modului in care digitalizarea schimba in mai bine locul de munca. Sa le luam pe rand:

Spatii de lucru mai sigure

Experienta ultimilor ani arata ca spatiile de lucru tehnologizate reprezinta un avantaj pentru companii, care reusesc sa atraga si sa retina talentele de care au atat de mare nevoie. De altfel, modul in care birourile sunt organizate si imbunatatite constant contribuie la performantele angajatilor. De la cartele de acces in cladire, controlul temperaturii ambientale si al luminii, pana la rezervarea din fata calculatorului a salilor de sedinta, tehnologia este prezentata la fiecare pas in birourile moderne. Si tot cu ajutorul tehnologiei de ultima generatie, managerii tin evidenta performantei obtinute, pentru ca, ulterior, sa creeze modelul ideal de birou, in functie de ce nevoi au salariatii.

Angajatul HR digital

Unul dintre cele mai pregnante moduri in care tehnologia modeleaza activitatea economica din ziua de azi este crearea fortei de munca digitale. Aceasta inseamna automatizarea a tot ceea ce reprezinta sarcina manuala si care poate fi imbunatatita de inteligenta artificiala. La acestea se adauga activitatile repetitive ori care nu aduc valoare intr-un departament, iar rezultatele sunt extrem de vizibile cand discutam despre resurse umane. Atunci cand un chatbot le raspunde angajatilor, in timp real, la intrebari predefinite, specialistii in resurse umane au mai mult timp disponibil pentru a pune la punct programe complexe de evaluare, dezvoltare, recrutare, retentie si pentru a se concentra pe dezvoltarea profesionala a echipelor. Asistentul virtual este la fel de util si in firmele mai mici, unde poate ca nu exista un intreg departament de HR, iar managerii vor sa delege task-urile repetitive, cum ar fi eliberarea adeverintelor, calculul zilelor de concediu ramase ori depunerea/anularea unei cereri de concediu. Digitalizarea fluxului inseamna ca volumul de lucru este gestionat eficient si creste gradul de satisfactie al angajatilor care primesc rapid raspuns la solicitari.

Rutina eficienta de lucru

O rutina zilnica si un calendar prestabilit pentru fiecare zi nu inseamna neaparat ca munca la birou ori remote este anosta ori repetitiva. Arata ca programul bine stabilit si tehnologia ii ajuta pe angajati sa respecte termenele de livrare din proiecte. Spre exemplu, aplicatia de comunicare interna le permite salariatilor sa fie la zi cu task-urile trecute in fisa zilnica. Aceasta se oglindeste mai departe in fluxul intern: sunt eliminate sedintele de informare si prezentarile, iar team leader-ul se poate concentra si pe alte activitati cu mai multa plusvaloare pentru organizatie.

Cand ai invatat ultima data ceva nou si super util?

Platformele de e-learning ii ajuta pe angajati sa fie la curent cu ultimele tendinte din industria in care lucreaza si sa invete mereu ceva nou, in conditiile in care piata muncii si skill-urile cerute se schimba in fiecare an (si chiar si de mai multe ori pe an). Unele companii pun ”invatarea continua” la dispozitia personalului intr-o singura aplicatie: cererile de training  pot fi lansate de catre manageri, departamentul de HR sau chiar de catre angajati care au, asadar, acces la o intreaga biblioteca virtuala pe care o pot consulta oricand au nevoie sa invete ceva important pentru viitorul lor profesional. De castigat au si firmele, pentru ca pot urmari constant progresele angajatilor si impactul asupra business-ului. In egala masura, pot identifica noi talente in randul echipelor si pot directiona forta de munca rapid si eficient in functie de cerintele pietei.

Tehnologia este nelipsita deja din viata de corporatie, din business-urile agricole ori din fabrici si ii ajuta pe angajati sa fie mai bine informati si pregatiti pentru dezvoltarea profesiei in care activeaza si sa faca performanta. Este insa de datoria companiilor sa se asigure ca salariatii tin pasul cu noile cerinte si sa ii ajute sa isi dezvolte abilitatile. Mai departe, organizatiile trebuie sa fie deschise cand primesc feedback din partea echipelor, sa tina cont de ideile angajatilor, pentru ca ei sa se simta incurajati sa contribuie si de acum incolo la productivitatea companiilor.

Sursa FOTO: Unsplash.com

Vezi toate articolele scrise de Romanian Software

Alte articole

 
Prima pagina | Denegare de responsabilitate | Contact
Copyright © 2011 HR Club. Toate Drepturile Rezervate